آخرین عناوین

سه شنبه 16 اسفند 1401-20:7 کد خبر:116718

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

آغاز طرح ممنوعیت دونقشه بودن ساختمان‌ها

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح جلوگیری از دو نقشه بودن ساختمان‌ها برای نخستین بار در مازندران آغاز شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه هیات چهار نفره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان اینکه مشاهده می‌شود برخی از طرح‌های ساختمانی استان دو نقشه‌ای هستند، گفت: بر اساس برنامه، سازمان نظام مهندسی ساختمان با جدیت به این موضوع ورود و دونقشه بودن ساختمان‌ها را از فرایند حذف کند.

براساس این گزارش، وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹، قوانین آن به درستی رعایت شود تا از ساخت و ساز غیر مجاز و تخلفات جلوگیری شود، افزود: اگر طرح‌های دونقشه‌ای بودن ساختمان‌ها به نحو مطلوب مدیریت شود و با یک نقشه سازه ساخته شود دیگر به مرحله ماده ۱۰۰ یا ۹۹ نخواهد رسید.

علیخانه گفت: با ساخت و ساز غیر مجاز و محدود کردن کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در گرو ۳ موضوع مهم یعنی کنترل کارآمد بر نظارت مهندسین، حذف دو نقشه‌ای کردن فرایند نظام مهندسی و تائیدات مرحله به مرحله ساخت و ساز می‌باشد.

وی افزود: در این خصوص ضرورت دارد ۳ موضوع مهم مدیریت موثر مهندسین ناظر، همچنین همکاری و هم سویی شهرداری‌ها با نظام مهندسی و نیز اقدامات به موقع دستگاه قضا و پلیس ساختمان در اجرای احکام به عنوان ضمانت حسن انجام فرایند، حذف دو نقشه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مرحله به مرحله شدن تائیدات مجوزات ساختمانی و صدور عدم خلاف موجب کاهش بسیار زیاد تخلفات خواهد شد.

علیخانی، سازمان نظام مهندسی ساختمان را مرجع تولید دانش در بحث ساختمانی، نظارت، کنترل و تائید دانست و افزود: اساس کار نظام مهندسی توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان و هر قوانین مربوط و همچنین شاخص‌ها و معیار‌ها ساخت و ساز و کنترل و نظارت است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی ضعف نظارت و ضعف کنترل بر نظارت را از مشکلات و دغدغه‌هایی مهم برای ساختمان‌ها دانست و گفت: این دغدغه باید رفع شود و اساس نظارت نیروی انسانی و مهندسین ناظر هستند و نیاز است تا به قوانین روز مسلط و در کار متعهد باشند./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :