آخرین عناوین

سه شنبه 16 اسفند 1401-14:21 کد خبر:116714

رییس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

محور کندوان امروز و فردا یک طرفه است/ جاده‌های مازندران لغزنده و بارانی است

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه تردد خودروها در حال حاضر به صورت عادی و روان است، گفت: محور کندوان امروز و فردا از سمت مرزن‌آباد به کرج یک‌طرفه می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه تردد خودروها در زمان حاضر در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه به صورت عادی و روان در جریان است، با اشاره به تعطیلات پیش ‌رو، از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان از امروز سه شنبه تا شنبه آینده خبر داد و افزود: محور کندوان امروز و فردا از سمت مرزن‌آباد به کرج یک ‌طرفه می‌شود.

براساس این گزارش، وی از هدف اجرای طرح محدودیت های ترافیکی را تخلیه بار ترافیکی در ایام تعطیلات پایان هفته اعلام کرد و با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر ورود استقرار سامانه بارشی طی امروز و فردا که با وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما نیز همراه است از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی این استان علاوه بر اطمینان از سالم بودن خودرو، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم را به همراه داشته باشند و هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

به گزارش خزرتیترخبر، رییس پلیس راه مازندران محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ سفندماه جاری از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسد شدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اسفندماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد تمام کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفندماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

محور فیروزکوه:

تردد انواع تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اسفندماه جاری از مسیر جنوب به شمال محور تهران - فیروزکوه - قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو می شود.

تندباد مازندران را در نوردید

براساس همین گزارش، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار جوی که با وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش باران و برف و کاهش محسو دما نیز همراه است، گفت که بیشترین میزان سرعت وزش باد در طی ۲۴ ساعت گذشته با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در گلوگاه و کجور به ثبت رسید.

احمد اسدی اظهار داشت: پس از گلوگاه و کجور، بیشترین میزان سرعت وزش باد با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت و در رامسر و رینه و آلاشت، ایزدشهر، سیاه بیشه، قراخیل قائم شهر و نوشهر نیز هر کدام با ۵۴ کیلومتر بر ساعت، کلاردئشت با ۵۰ف تنکابن با ۴۷، آمل با ۴۳، امیرآباد، بابلسر، بلده، شیاده بندپی و کیاسر با ۳۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان:ساری مرکز استان مازندران نیز در طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد وقوع تندباد ۳۶ کیلومتر بر ساعت بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، گفت که از روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه ارتفاعات مناطق غربی و مرکزی این استان شاهد بارش باران و برف، مه آلودگی و وزش باد گاهی نسبتا شدید خواهند بود.

به گزارش خزرتیترخبر، اسدی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه ای، پرآب شدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن ،کاهش دید، لغزندگی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به ویژه کندوان و هراز را از اثر مخاطره این سمانه جوی اعلام و به شهروندان توصیه کرد علاوه بر خودداری از صوعد به ارتفاعات، در ترددهای جاده ای نیز جوانب احتیاط را رعایت کنند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :