آخرین عناوین

پنجشنبه 27 بهمن 1401-10:50 کد خبر:116230

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

اخراج معلم به دلیل پخش موسیقی مبتذل در مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: جدای از اینکه معلم خاطی به دلیل پخش موسیقی مبتذل از کار برکنار شد با مدیر مدرسه مربوطه نیز برخورد جدی صورت گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در واکنش به خبر همخوانی آهنگ معروف و مبتذل این روزها در دو مدرسه استان و برخورد‌های صورت گرفته با خاطیان، اظهار کرد: این خبر به بنده رسید و در قالب یک کلیپ برای بنده ارسال شد.

براساس این گزارش، وی افزود: بلافاصله پیگیری کردم و اولا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تماس گرفتم و از او به عنوان متولی فرهنگی در مازندران خواستم تا یک واکنش اساسی و قاطعانه برای پخش چنین محصولات ضد فرهنگی و مبتذل را داشته باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم قول مساعد دادند تا این موضوع را به جد پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: با دستگاه امنیتی نیز پیگیری‌ها را انجام دادیم تا حداقل از نشر این محصولات مبتذل را که به نوعی جوانان استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد جلوگیری شود.

کمالی بیان کرد: این کلیپ در فضای مجازی منتشر و پخش شد و ما قدرت جلوگیری از انتشار این مطلب را نداریم و متاسفانه در دو  مدرسه مازندران این آهنگ با حضور معلم توسط دانش‌آموزان همخوانی شد که این اقدام بیشتر از روی جهالت و نادانی صورت گرفته و نمی‌توان گفت که عمدی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: ممکن است از مضمون و محتوا و نیز آثار سوء این آهنگ مطلع نبوده باشند و طبیعتا تکرار این سرود به لحاظ تربیتی آثار بدی را بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اعلام کرد: بنظر می‌رسد این امر از روی غفلت صورت گرفته اما با همه این اوصاف، اداره کل آموزش و پرورش به عنوان متولی امور تربیتی و آموزشی، بلافاصله موضوع پیگیری و مدارس و خاطیان شناسایی شدند.

این مسئول افزود: از واحدهای نظارتی خواستیم تا با معلمان خاطی، برخورد قاطع صورت گیرد و قابل ذکر است که معلم خاطی در حال فعالیت در مدارس غیردولتی بوده و این اتفاق و همخوانی در مدارس غیردولتی صورت گرفته است.

کمالی تصریح کرد: با اینکه مدارس غیردولتی در نظام آموزش و تربیتی اقدامات خوبی را انجام می‌دهند اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و بلافاصله معلم خاطی به واحد نظارتی فرا خوانده شد و بر اساس قانون از آنجا که عملکرد وی منطبق با سیاست‌ها و راهبردهای نظام آموزش و تربیت نبود و به نوعی یک اقدام ضدارزشی محسوب می‌شود از ادامه همکاری فرد با آموزش و پرورش جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: برخورد با معلمان خاطی بلافاصله صورت گرفت و شخصا این موضوع را پیگیری کردم و باید از اینگونه اقدامات در مدارس جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: جدای از اینکه معلم خاطی از کار برکنار شد با مدیر مربوطه نیز برخورد جدی صورت گرفت.

این مسئول در خصوص اقدام و واکنش آموزش و پرورش مازندران برای جلوگیری از اینگونه اتفاقات که البته طی سالیان اخیر، نمونه‌های آن در استان هم کم نیست؛ پاسخ داد: ما طی جلساتی توجیهی که با مدیران و معلمان خود داریم از آن‌ها خواستیم تا از ورود اینگونه موسیقی در مدارس، با حساسیت جلوگیری کنند و اقناع سازی در این بخش، صورت گیرد.

کمالی اشاره کرد: البته بخشی از کار به ویژه در سطح فضای مجازی به سختی قابل کنترل است و در حیطه توانایی ما نیست اما در مقابل درصدد هستیم تا بخشی را در آموزش و پرورش تحت عنوان سرودسازی و اقدامات فرهنگی راه اندازی کنیم و به جد بر روی این موضوع، تاکید داریم تا اگر  یک محصول ضدفرهنگی در سطح جامعه منتشر می‌شود ما نیز در مقابل، بلافاصله یک سرود بسازیم و این کار را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که همانگونه که این افراد در حال ساخت و انتشار چنین سرودهای مبتذلی هستند ما هم هنر داشته باشیم و سرود و کلیپ‌های درخور بسازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تاکید کرد: البته باید بپذیریم که تقابل با این طیف کار سختی است و باید تمام دستگاه‌های متولی، نظام و اموزش و پرورش پای کار بیایند و کمک کنند تا نهضت جریان سرودسازی در سطح استان و کشور به جریان بیفتد.

این مسئول افزود: البته بتازگی در تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران یک سرودی ساختیم که در همایش دهه هشتادی هزار نفری در اردوگاه بادله منتشر شد و این نهضت ادامه دارد.

کمالی خاطرنشان کرد: طی ایام کرونا و تعطیلی مدارس یک خلا ارتباطی میان معلمان و مربیان و کادر مدارس با مدیران و مسئولان استانی وجود داشته و این واقعیت را باید بپذیریم و هم اکنون در حال بازدید و نظارت مستمر با مدارس استان هستیم و در این جلسات توصیه‌های لازم تربیتی و آموزشی داده می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی در پایان گفت: باید برای کارهای تربیتی فراتر از وظایف سازمانی اقدام کنیم و باید فرهنگ دینی و اسلامی را در مدارس تقویت کنیم و نباید در میان دانش آموزان ما خودباختگی فرهنگی اتفاق بیفتد./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :