آخرین عناوین

سه شنبه 25 بهمن 1401-17:55 کد خبر:116178

در پی تعلل در اجرای شیوه ‌نامه پاکسازی معابر صورت گرفت:

فرمانداران و بخشداران مازندران کارت زرد گرفتند

فرمانداران و بخشداران مازندران نخستین کارت زرد را در پی تعلل در اجرای شیوه‌نامه پاکسازی معابر دریافت کردند و برخی‌ها به کارت قرمز نزدیک شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، رضا علیخانی در نشست قرارگاه ساماندهی معابر مازندران که با حضور اعضای قرارگاه، معاونین عمرانی فرمانداران و بخشداران استان در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اينکه فرمانداران به عنوان شخص اول شهرستان وظیفه اجرای شیوه نامه و نظارت بر حسن اجرای کار را دارند، اظهار کرد: از فرمانداران انتظار می‌رود تا پیگیری و رصد نمایند و از عواملی که در اجرای کار کوتاهی می‌کنند، برخورد کنند.

براساس این گزارش، وی از فرمانداران خواست تا با روشهای نرم افزاری، سخت افزاری و فرهنگ سازی شیوه نامه را به درستی اجرا کنند، افزود: بخشداری که اعلام می‌کند اجرای شیوه نامه را نمی تواند، بدون تعارف بگوئیم که ناکارآمد است و برای آنها فکری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و راهداران باید پیگیر کار باشند و کوتاهی در جمع‌آوری زباله و پاکسازی معابر استان قابل قبول نیست، یادآورشد: مدیریت پسماند در استان به نقطه ای رسیده است که برای آن قرارگاه تشکیل دادیم و استان به نماد زباله تبدیل شده است.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اينکه شیوه نامه مدیریت پسماند معابر به همه فرمانداران ابلاغ شده است، تصریح کرد: فرمانداری‌ها موظف به اجرا و پیاده سازی شیوه نامه هستند و ادارات تابع، شهرداران، بخشداران، راهداران و دهیاران ملزم به اجرا می باشند.

علیخانی عاری سازی سطح مازندران از جاده تا رودخانه و سواحل از زباله بزرگترین هدف طرح است، گفت: ۳ روز تا اجرای ضرب العجل طرح باقی مانده است و در خیز اول ظرف ۳ روز آینده تمامی زباله های سطح خیابان، جاده، سواحل و رودخانه های استان جمع آوری شود و پس از آن نیز تمیز نگهداری شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه به مدیرانی که در اجرای شیوه نامه کوتاهی کنند در مرحله اول تذکر کتبی، در صورت تکرار توبیخ کتبی و در نهایت به استاندار جهت تصمیم‌ گیر معرفی می‌شوند.

علیخانی از اتمام حجت با همه مدیران اجرای طرح خبر داد و افزود: معاونین فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران نمونه بر اساس ارزیابی عملکرد انتخاب می شوند و به ۳ بخش برتر، خودروی حمل زباله اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خزرتیترخبر، وی آراستگی جاده ها و خط کناره، ایجاد فضای سبز و رعایت بهداشت محیط، جلوگیری از آسیب به محیط زیست و ایجاد فضای جذاب برای گردشگران را از اهداف مهم این طرح برشمرد و اظهار کرد: بخشداران و شهرداری‌ها برای دپوی زباله آینده نگری کنند./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :