آخرین عناوین

پنجشنبه 13 بهمن 1401-13:18 کد خبر:115821

مدیرکل فرودگاه های مازندران خبر داد:

ساعات پرواز در فرودگاه ساری به ۱۸ ساعت افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: از مرداد امسال ساعات پرواز از ۱۲ ساعت به ۱۸ ساعت در ساعت فرودگاهی برای خدمات پروازی افزایش یافته است‌.


به گزارش خزرتیترخبر، سعدالله وطن‌خواه با اشاره به دستاوردهای حوزه حمل و نقل هوایی در مازندران پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ‌پس از پیروزی انقلاب در حوزه ‌حمل و نقل هوایی سیر تحولی را در  استان شاهد بودیم و 3 فرودگاه نوشهر، رامسر و ساری با کاربری حمل و نقل عمومی بهره‌برداری شد.

براساس این گزارش، وی افزود: فرودگاه شهدا ساری، نوشهر و رامسر در دوران قبل از انقلاب با کاربری تفریحی و کشاورزی پرواز صورت می‌گرفت اما ‌پس از انقلاب ‌باند پروازی فرودگاه شهدا‌ی ساری به 2 هزار و 700 متر طول افزایش پیدا کرد.

وطن خواه با بیان اینکه در حال حاضر با 12 هزار متر مربع فضای ترمینال،سامانه کمک ناوبری و مرکز ایستگاه آتش نشانی زمینی که احداث شد به توسعه فرودگاه شهدای ساری توجه شده است افزود: در این زمینه خرید 11 دستگاه آتش نشانی انجام شد.

وطن خواه سامانه سوییچینگ برج مراقبت پرواز را از دیگر  اقدامات تجهیز فرودگاه در مرکز استان دانست و با بیان اینکه در سنوات اخیر با تامین 700 میلیارد تومان خریداری اراضی کشاورزی پیرامون فرودگاه صورت گرفت اظهار کرد:در این خصوص توسعه فرودگاه در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سیستم فرود دقیق فرودگاه نیز در دهه فجر بهره برداری می شود اظهار داشت:70 میلیارد تومان در خصوص سامانه فرود دقیق و دید در شب هزینه شد و تاکنون  12 هکتار اراضی پیرامونی نیز خریداری شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران در ادامه  با بیان اینکه مسیر دسترسی به فرودگاه نیز با 25 میلیارد تومان اعتبار مورد بهسازی قرار گرفته است بیان کرد:ترمینال پروازهای داخلی نیز تجهیز شد و امیدواریم در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه فرودگاه های نوشهر و رامسر تنها با کاربری تفریحی و آموزشی در قبل از انقلاب فعال بوده است تصریح کرد:در فرودگاه رامسر باند جدید 2هزار و 700 متری بتنی در سال گذشته به بهره برداری رسید و 159 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شد.

وطن خواه با تاکید بر اینکه احداث ترمینال فرودگاه رامسر در دست اقدام است خاطرنشان کرد:طرح توسعه پارکینگ نیز با اعتبار 90 میلیارد تومان در دست اقدام است .

وی تاکید کرد:در سه فرودگاه استان مازندران شبکه های آی تی راه اندازی کردیم .

مدیرکل فرودگاه های مازندران در بخش دیگری از گفتگوی خود یادآور شد:10 هزار متر طول شبکه با 12 سرور با 120 دوربین مدار بسته با هدف تامین امنیت فرودگاه نصب کردیم و اجرای طرح جامع در سه فرودگاه برنامه ریزی شده است .

وی گفت:570 هزار مسافر پارسال در فرودگاه های استان جابجا شدند و 56 درصد پروازهای تفریحی نیز در نوشهر و رامسر انجام می شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با بیان اینکه پارسال 9 هزار پرواز و امسال پیش‌بینی 18 هزار پرواز را داریم بیان کرد:از مرداد امسال هم ساعات پرواز از 12 ساعت به 18 ساعت در ساعت فرودگاهی برای خدمات پروازی افزایش یافته است‌./روابط عمومی فرودگاه های مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :