آخرین عناوین

شنبه 26 آذر 1401-21:54 کد خبر:113847

رئیس شبکه بهداشت نوشهر اعلام کرد:

رتبه چاقی در مازندران بسیار نگران ‌کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر گفت: استان مازندران رتبه دوم کشور را به لحاظ چاقی دارا است و این رتبه بسیار نگران کننده است.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدرحیم سیدپور در همایش ترویج تحرک بدنی با شعار هر مدرسه یک باشگاه ورزشی" با بیان اینکه استان مازندران رتبه دوم کشور را به لحاظ چاقی دارا است، اظهار کرد:این رتبه بسیار نگران کننده است.

براساس این گزارش، وی با تاکید براینکه برای ایجاد تحرک بدنی در شهرستان نیاز به هماهنگی است، افزود: باید فرهنگ ورزش در خانواده ها جا انداخته شود و تا این فرهنگ سازی صورت نگیرد نمی توان امیدوار بود که به کشور توسعه یافته تبدیل شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر مدارس را بهترین مکان برای فرهنگ سازی برشمرد و گفت: در گذشته استادیوم ها و سالن های ورزشی به روی دانش آموزان باز بود و به صورت رایگان از آن استفاده می کردند اما در حال حاضردرب استادیوم ها و سالن های ورزشی بسته است و بنابراین باید وزارت  ورزش در این زمینه باید تدبیری بیندیشد.

سیدپور ادامه داد: شاید دانش آموزی توان مالی برای پرداخت هزینه های سالن ورزشی یا رشته مورد علاقه خود را نداشته باشد آیا باید سلامتی این شخص به خطر بیفتد؟

وی تصریح کرد: حوزه سلامت حوزه هزینه کردن است و ما واکسن ها را رایگان انجام می دهیم بیماران را به صورت رایگان با اورژانس به بیمارستان انتقال می دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با بیان اینکه اگر سلامت از بین برود باید میلیاردها هزینه کنیم، افزود: ورزش ابزار سلامت مردم است بنابراین چرا باید بابت آن پول پرداخت شود.

در ادامه صفی اله درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز با بیان اینکه اگر تحرک نباشد پرورش به نتیجه نمی رسد، اظهار کرد: باید فرزندان ما در کودکی تحرک داشته باشند تا در بزرگسالی به کمال برسند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: زیربنای ورزش همگانی و حرفه ای، آموزش و پرورش و مدرسه است بنابراین تحرک فکری و جسمی نیاز است./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :