آخرین عناوین

شنبه 26 آذر 1401-11:16 کد خبر:113823

مربی ادوار تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد:

آبروداری کشتی‌گیران مازندرانی در جام جهانی آمریکا

مربی ادوار تیم ملی کشتی آزاد گفت: به نظر بنده کشتی گیران مازندرانی با وجود برد و باخت هایی که داشتند به معنای واقعی آبروداری کردند .


به گزارش خزرتیترخبر، حضور تیم ملی کشتی ایران در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جام جهانی در آمریکا و کسب عنوان دومی این پیکارها با بازتابهای متفاوتی از سوی کارشناسان این رشته ورزشی همراه بود و هر یک، دیدگاهها و نقطه نظرات جامع و کاملی را در این رابطه عنوان کردند.

براساس این گزارش، به عقیده بسیاری از کارشناسان و افراد صاحب نظر در رشته کشتــی، تیم ایران می توانست به راحتی عنوان نخست را در غیاب کشور روسیه کسب کند و اینکه ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در آوردگاه آمریکا، ترکیبی مناسب بود، برکسی پوشیده نیست چرا که در اکثر اوزان، ما دارای کشتی گیرانی بودیم که هر یک به تنهایی چندین مدال از رقابتهای مختلف جهانی و بین المللی را در اختیار داشتند.

طبق گفته کارشناسان کشتی، تیم ملی کشتی آزاد ایران در طول مدت برپایی اردو در تهران از برنامه حساب شده ای سود برد و انجام تمرینات مطلوب درطول این مدت سبب شد که کشتی گیران به مقام نائب قهرمانی دست یابند.

با این حال پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور در مسابقات جام جهانی بزرگسالان قهرمانی ۲۰۲۲ آمریکا روشن شد و رضا مومنی، ابراهیم الهی، رحمان عموزاد، محمدرضا باقری، امیرمحمدیزدانی، علی اکبر فضلی، محمدصادق فیروزپور، محمد نخودی، علی سوادکوهی، کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور نمایندگان مازندران در مسابقات جام جهانی آمریکا بودند.

میدان دادن به کشتی گیران جوان در اولویت بود

سرپرست هیات کشتی مازندران اظهار داشت: در سال‌های گذشته مسابقاتی مانند جام جهانی برای تیم های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند.

امید شایگان ادامه داد : بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا همانند جام جهانی کشتی فرنگی آذربایجان میدان دادن به کشتی گیران آینده دار و جوان بود و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها محک و تجربه بسیار خوبی بود و فدراسیون به دنبال پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است.

وی تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند مسابقات آسیایی و جهانی حضور کشتی گیران جوان مازندرانی بسیار برجسته بوده و در ۱۰۰ درصد اوزان این رقابت ها در اردوهای پیش از برگزاری مسابقات کشتی گیران جوان استان در تهران حضور داشتند.

سرپرست هیات کشتی مازندران با اعلام این که از مجموع ۱۵ کشتی گیر آزادکار فراخوانده شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای اعزام به آمریکا ۱۱ نفر مازندرانی بودند، گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی، ۶۱ کیلوگرم ابراهیم الهی، ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد و محمدرضا باقری، ۷۰ کیلوگرم امیرمحمدیزدانی و علی اکبر فضلی، ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور، ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی و علی سوادکوهی، ۹۲ کیلوگرم کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور نمایندگان مازندران در مسابقات جام جهانی آمریکا بودند.

شایگان ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به آمریکا بین ۲۰ تا ۲۱ سال بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون رحمان عموزاد که ۲۰ سال سن دارد، امیر محمد یزدانی و محمد نخودی ۲۱ساله و کامران قاسم پورکه یک کشتی گیر با تجربه و پخته است نیز استفاده شد.

آبروداری کشتی مازندران

در ادامه حسین نقیبی یکی از مربیان مطرح مازندران درباره عملکرد آزادکاران در مسابقات کشتی آزاد جام جهانی اظهار داشت: در آمریکا شاهد کشتی های زیبا و جذابی بودیم و تعدادی از کشتی گیران گمنام ایران عملکرد خوبی داشتند و خودشان را نشان دادند.

وی ادامه داد: به نظر بنده کشتی گیران مازندرانی به معنای واقعی آبروداری کردند و با وجود برد و باخت هایی که داشتند اما جام جهانی آمریکا تجربه اندوزی و محک خوبی برای آنان بود.

نقیبی ادامه داد: مهم ترین اتفاق در جام جهانی آمریکا طلسم شکنی کشتی گیران ایرانی در مقابل جردن باروز بود چراکه علی سوادکوهی دلاور مرد کشتی مازندران در یک رقابت نفس گیر توانست این کشتی گیر آمریکا را که در رقابت های قبلی تاکنون به هیچ کشتی گیر ایرانی نباخته بود، غلبه کند.

مربی ادوار تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: بر خلاف جواب گرفتن کادر فنی ایران از به میدان فرستادن سوادکوهی مقابل جردن باروز، قمار آن‌ها بر روی کامران قاسمپور مقابل کایل اسنایدر جواب نداد و این کشتی‌گیر در وزن ۹۷ کیلوگرم هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

وی افزود: در شرایطی که ایران در تلاش بود تا یک برد قطعی را توسط کامران قاسمپور در دیدار فینال برابر آمریکا بدست بیاورد، قهرمان دو دوره وزن ۹۲ کیلوگرم جهان را در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان فرستادند تا برابر کایل اسنایدر مبارزه کند، اما این شیوه جواب نداد.

بررسی نتایج انفرادی کشتی گیران مازنی

به گزارش خزرتیترخبر،جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ طی روزهای شنبه، یکشنبه و بامداد دوشنبه هفته گذشته در ایالت آیووا آمریکا برگزار شد که تیم آمریکا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

براساس این گزارش، تیم ایران با ۱۵ کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور داشت که همه آنها در سه دیدار انجام شده، در ترکیب تیم قرار گرفتند و هیچ کشتی‌گیری نبود که فرصت مبارزه به او نرسد.

برخی از نفرات به دلیل آنکه در آن وزن ایران فقط یک نماینده داشت، در هر سه مسابقه مقابل ژاپن، منتخب جهان و آمریکا در ترکیب تیم قرار گرفتند که امیررضا معصومی هر سه دیدار خود را با برد پشت سر گذاشت تا موفق‌ترین عضو تیم ملی در این رقابت‌ها باشد.

ابراهیم الهی هم در سه دیدار در ترکیب تیم قرار داشت که هر سه مبارزه را با شکست پشت سر گذاشت،امیرحسین فیروزپور نیز بعد از الهی، از ناموفق‌ترین‌ها بود که در هر دو مبارزه‌ای که در ترکیب تیم قرار گرفت، تن به شکست داد.

بعد از معصومی، نفراتی چون رحمان عموزاد، علی سوادکوهی و امیرعلی آذرپیرا در دو مسابقه در ترکیب بودند که هر دو را با برد پشت سر گذاشتند.

نتایج تیمی ایران در جام جهانی کشتی آزاد به شرح زیر است:

* ایران ۹ - ژاپن یک

* ایران ۶ - منتخب جهان ۴

* ایران ۴ - آمریکا ۶

عملکرد انفرادی هر یک از کشتی‌گیران اعزامی به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم

رضا مومنی: سه مسابقه، یک برد و دو باخت

او با نتیجه ۶ بر ۵ تایچی یاماگوچی از ژاپن را برد، اما مقابل آباکاروف از منتخب جهان ۱۲ بر ۲ و برابر زین ریچادرز از آمریکا ۶ بر ۲ تن به شکست داد.

وزن ۶۱ کیلوگرم

ابراهیم الهی: سه مسابقه، سه باخت و بدون برد

این کشتی‌گیر ۱۳ بر ۲ مغلوب کایتو موریکاوای ژاپنی شد و در ادامه ۵ بر یک مقابل گئورگی وانگلوف تن به شکست داد و در مصاف با ست گراس آمریکایی هم ۱۰ بر صفر باخت.

وزن ۶۵ کیلوگرم

رحمان عموزاد: دو مبارزه، دو برد

قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ ژوماشبکف از تیم منتخب جهان را ۵ بر صفر و یانی دیاکو میهالیس آمریکایی را ۵ بر۴ مغلوب کرد.

محمدرضا باقری: یک مبارزه و یک برد

این کشتی‌گیر که در مصاف با ژاپن در ترکیب تیم ملی قرار گرفت، ۲ بر یک ریوما آنراکو را شکست داد.

وزن ۷۰ کیلوگرم

امیرمحمد یزدانی: دو مبارزه، یک برد و یک باخت

او ابتدا در مصاف با تیم منتخب جهان، ۱۰ بر ۷ ارنازار آکماتالیف را برد و در ادامه ۴ بر ۳ مغلوب آلک پانتالئو آمریکایی شد.

علی‌اکبر فضلی: یک مسابقه و یک برد

فضلی که دیرتر از سایر نفرات به آمریکا رسیده بود، در کشتی با تیم ژاپن با نتیجه ۸ بر ۶ کیتارو اونو را شکست داد.

وزن ۷۴ کیلوگرم

محمدصادق فیروزپور: سه کشتی، دو برد و یک باخت

فیروزپور ۳ بر یک کینوشیتای ژاپنی را شکست داد و ۹ بر صفر مغلوب تاجمراز سالکازانوف از منتخب جهان شد، اما در مصاف با جیسون نولف آمریکایی ۲ بر یک برنده شد.

وزن ۷۹ کیلوگرم

علی سوادکوهی: دو کشتی و دو برد

او در مصاف با یاجورو یاماساکی از ژاپن ۱۱ بر صفر برنده شد و در کشتی با جردن باروز کار بزرگی انجام داده و این حریف را ۶-۶ از پیش رو برداشت.

محمد نخودی: یک کشتی و یک برد

نایب قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با نتیجه ۱۲ بر ۲ ارسلان بوداژاپوف از تیم منتخب جهان را مغلوب کرد.

وزن ۹۲ کیلوگرم

کامران قاسم‌پور: یک کشتی و یک برد

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در مصاف با ساتوشی میورای ژاپنی ۱۰ بر صفر برنده شد.

امیرحسین فیروزپور: دو کشتی و دو باخت

این کشتی‌گیر در مصاف با نورماگمادوف از تیم منتخب جهان ۱۰-۱۰ باخت و ۸ بر ۴ هم مغلوب ناتان جکسون آمریکایی شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم

کامران قاسم‌پور: یک کشتی و یک باخت

با نظر کادر فنی تیم ملی، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در یک وزن بالاتر مقابل حریف سرشناس آمریکایی قرار گرفت و ۵ بر صفر به کایل اسنایدر باخت./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :