آخرین عناوین

سه شنبه 22 آذر 1401-10:43 کد خبر:113706

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

محورهای کوهستانی مازندران لغزنده است

رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به بارش برف و یخبندان شبانه در مناطق کوهستانی، سطح جاده‌های استان لغزنده است.


به گزارش خزرتیترخبر، یدالله جهان‌تاب روز سه‌ شنبه با بیان اینکه تردد خودروها در جاده‌های کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر به صورت عادی و روان در جریان است، افزود: در محورهای کوهستانی کندوان، هراز، گردنه گدوگ و جاده کیاسر به علت بارش برف شبانه، سطح جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

براساس این گزارش، وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در جاده‌های ارتباطی به ویژه در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت فاصله طولی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشند و با توجه به احتمال ریزش سنگ از توقف کوتاه مدت در حاشیه جاده و گردنه ها خودداری کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد، علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی علاوه بر به همراه داشتن لباس گرم، از سوخت‌گیری کامل خودرو و سالم بودن وسایل نقلیه خود نیز اطمینان داشته باشند.

رئیس پلیس راه مازندران، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه ‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقف گاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

جهان‌تاب با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از اجرای طرح زمستانی پلیس راه از فردا چهارشنبه 23 آذرماه جاری در جاده‌های ارتباطی این استان خبرداد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران تا روز پنجشنبه را پایدار اعلام و پیش‌بینی کرد در حالی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش خواهد یافت اما در ارتفاعات نیمه غربی استان احتمال بارش باران دور از انتظار نیست و از شامگاه پنجشنبه تا روز شنبه نیز آسمان استان با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :