آخرین عناوین

سه شنبه 22 آذر 1401-8:18 کد خبر:113703

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

کاهش ۶ درصدی آمار نزاع و درگیری در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش شش درصدی نزاع طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر برای معاینات به مراکز تحت پوشش مراجعه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، طی هشت ماه سال جاری در استان را ۱۳ هزار ۵۲۴ نفر شامل هشت هزار و ۷۵۸ نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.

براساس این گزارش، عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد هزار ۹۵۳، بابل با عدد هزار ۶۸۷ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۴۲۴ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۶۶ نفر ثبت شده است.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، شهریور با هزار ۸۲۸، مرداد با هزار ۷۸۷ و خرداد با هزار ۷۷۸ به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار ۵۱۷ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

به گزارش خزرتیتر، این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند./پزشکی قانونی

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :