آخرین عناوین

سه شنبه 3 آبان 1401-15:53 کد خبر:110739

مدیر کل انتقال خون مازندران خبر داد:

کاهش ذخایر گروه خونی (O) مثبت و منفی در مازندران

مدیر کل انتقال خون مازندران با ابراز نگرانی از کاهش ذخایر خونی (O) گفت: به دلیل افزایش بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است.


به گزارش خزرتیترخبر، عبدالله محمدی فیروزجاهی ضمن قدردانی از مشارکت و همدلی مردم استان در اهدای خون افزود: در حال حاضر به همه گروه های خونی به ویژه O مثبت و منفی نیازمندیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد:  به دلیل افزایش بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی مراجعه مردم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان به صورت محسوسی کاهش یافته است.

براساس این گزارش، محمدی فیروزجایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن در استان یک نیاز همیشگی و مستمر است و ذخایر خونی یک طول عمر مشخص و محدودی دارند ، ادامه داد: بیمارانی همچون تالاسمی, سرطانی و هموفیلی بصورت مستمر خون و فرآورده های خونی دریافت می کنند و در کنار آن افرادی که تحت عمل های جراحی قرار دارند و یا در سوانح و تصادفات جاده ای دچار آسیب جدی می شوند هم نیاز به خون پیدا می کنند.

مدیر کل انتقال خون استان بر حضور مستمر و منظم مردم سراسر استان در امر اهدای خون تاکید کرد و گفت: بانوان سالی سه بار  و آقایان سالی ٤ بار  می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون مازندران اقدام به اهدای خون کنند.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری ٩٦ هزار و ١٢٤ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ٧٨ هزار و ٧٢٥ نفر با داشتن شرایط اهدا موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی بیان داشت : در هفت ماهه امسال ٤٧ هزار و ٣١٤ واحد خون اهدایی  مربوط به اهداکنندگان مستمر,٢٣ هزار و ١٤٠ واحد مربوط به اهداکنندگان باسابقه و ٨ هزار و ٢٧١ واحد خون مربوط به اهداکنندگان بار اولی در سراسر استان بوده است.

انتقال خون مازندران با دارا بودن ۱۱ پایگاه ثابت و سه تیم سیار خونگیری از مردم خیراندیش استان را انجام می دهد./انتقال خون مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :