آخرین عناوین

سه شنبه 3 آبان 1401-9:6 کد خبر:110722

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

سایه سیاه بیماری‌های فصلی بر سر دانش آموزان مازندرانی

معاون تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش مازندران  گفت: سه هزار و ۶۳۰ دانش آموز مازندرانی در یک هفته گواهی پزشکی ابتلا به بیماری‌های فصلی را به مدارس ارائه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، قربانعلی سهرابی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سه هزار و ۶۳۰ دانش آموز استان از ۲۵ مهر تا دوم آبان ماه امسال گواهی پزشکی ابتلا به علایم کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی را به مدارس خود ارائه کرده اند.

وی تصریح کرد: ۸۸ درصد دانش آموزان مازندرانی به تناوب در کلاس‌ها درس حاضر شدند و بقیه غیبت موجه یا غیرموجه داشتند.

براساس این گزارش، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: عادی انگاری‌ها و کمبود امکانات سبب شده است تا فقط ۱۵ درصد دانش آموزان دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس استان رعایت کنند.

سهرابی گفت: ۲۱۰ مدرسه استان اعتبار لازم برای حل مشکلات زیرساختی مانند نصب تهویه در کلاس‌های درس و تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان دانش آموزان را ندارند.

وی افزود: اگر هر کدام از این مدارس ۱۵۰ دانش آموز داشته باشند به عبارتی بیش از ۳۱ هزار دانش آموز با حداقل امکانات در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: کمبود امکانات بهداشتی در برخی مدارس به ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گزارش و مقرر شد اعتباراتی برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ۱۸۰ مدرسه استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یابد./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :