آخرین عناوین

دوشنبه 2 آبان 1401-12:37 کد خبر:110696

هواشناسی مازندران هشدار داد:

احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب در مازندران

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب های محلی در استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، طبق اعلام هواشناسی مازندران با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج تراز میانی جو، هوای مازندران از عصر دوشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه شرایط ناپایداری دارد.

براساس این گزارش، در اطلاعیه هواشناسی مازندران، نسبت به احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب محلی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی هشدار داده شده است، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی و پاکسازی کانال هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام‌های پیشگیرانه تاکید شده است.

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به دامداران نیز هشدار داد در طی این مدت از چرای دام در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر روز ابری به تدریج از سمت غرب استان با بارندگی و وزش باد گاهی نسبتاً شدید و در روز سه‌شنبه نیز ابری با بارندگی، وزش باد و کاهش دما و در ارتفاعات مه آلود و از شب با کاهش ابر پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خزرتیترخبر، شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز جمعه نیز نیمه ابری از بعدازظهر ابری به تدریج همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی شده است./ مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :