آخرین عناوین

يکشنبه 27 شهريور 1401-23:3 کد خبر:110019

انتقاد معاون وزیر میراث فرهنگی:

سازه مجتمع فرهنگی چهره باغ ۳۳ هکتاری رامسر را نازیبا کرده است

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به در دست ساخت بودن مجتمع فرهنگی در باغ ۳۳ هکتاری رامسر گفت: این سازه چهره باغ را نازیبا کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر، سعید اوحدی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات فراروی طرح گردشگری قلعه مارکوه رامسر با اشاره به تهیه طرحی مطالعاتی برای احیای مارکوه اظهار داشت: توجه به گردشگری موجب توسعه صنایع دستی نیز خواهد شد زیرا حوزه گردشگری ثمره خروجی فعالیت‌ها و حوزه فرابخشی است که باید با رویکرد جدید پیش برود.

براساس این گزارش، وی با عنوان این که گردشگری حوزه‌ای فرابخشی ونیازمند تعامل بخش‌های مختلف است، بر لزوم تهیه طرح مطالعاتی برای احیای قلعه مارکوه تاکید کرد و گفت: وضعیت رامسر با دیگر شهرها متفاوت بوده و رویکرد توسعه این شهر گردشگری است.

وی با اظهار این که زیبایی‌های رامسر در دنیا بی نظیر است، به طرح و سند جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر نیز باید در دستور کار قرار گیرد زیرا سازه‌های فلزی و بتنی ضد کار میراث فرهنگی است.

اوحدی با عنوان این که برای تقویت بومگردی تسهیلات گردشگری درنظرگرفته می‌شود، خواستار تعریف منطقه ویژه گردشگری در رامسر شد و گفت: علاوه براین طرح جامع گردشگری سازه فلزی پشت سازه بتنی ضد میراث فرهنگی است.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به این که سازه ساختمان مجتمع فرهنگی چهره باغ ۳۳ هکتاری را نازیبا کرده است، گفت: باغ ۳۳ هکتاری یا مربوط به شهرداری و یا میراث فرهنگی است و باید ملاحظات اعمال شود.

وی همچین گفت: رامسر ظرفیت گردشگری دارد و باید رویداد گردشگری ماهانه در آن برگزار شود./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :