آخرین عناوین

پنجشنبه 13 مرداد 1401-19:0 کد خبر:107514

هواشناسی مازندران هشدار داد:

وقوع سیلاب در استان

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان ‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی این استان از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا اواخر روز سه شنبه هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش ‌بینی کرد که با عبور متناوب موج در تراز میانی جو و تقویت جریانات خنک شمالی، شرایط برای رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد در استان فراهم می شود و از روز شنبه نیز علاوه بر کاهش تدریجی دما و کاهش دید در ارتفاعات، این ناپایداری جوی به تدریج سایر مناطق را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با گسترش ناپایداری های جوی در چند روز آینده، بارندگی به تدریج در سطح استان گسترش می یاید که در طی این مدت علاوه بر جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب های محلی، ریزش سنگ و رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و کاهش دید را نیز به همراه خواهد داشت.

طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه ناپایدار جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه ابتدا  آلاشت، بلده، سواد کوه ، رینع، سیاه بیشه، کجور، کیاسر و کلاردشت را تحت تاثیر قرار می دهد و در روز شنبه نیز در آلاشت، بلده، ایزدشهر، سواد کوه، تنکابن، چالوس، رامسر، رینه، سیاه بیشه، شیاده بندپی ، عباس آباد، کجور و کیاسر، کلاردشت، نور و نوشهر شاهد بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که این سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران و کاهش دما نیز همراه است از روز یکشنبه تا پایان روز سه شنبه در سطح استان گسترش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه ضمن هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات به شهروندان نیز توصیه کرد که از اتراق کردن و همچنین چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و ارتفاعات استان در طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی را صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۵ و در ارتفاعات نیز بین ۲۴ تا ۲۹ درجه سلسیوس پیش بینی کرد.

آسمان مازندران در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر در غرب استان با احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است، دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالاب صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز شنبه هفته آینده را نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هقته آینده نیمه ابری در بعضی ساعات ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، همراه با کاهش نسبی دما با رگبار متناوب  باران،  وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است، دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالاب صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه هفته آینده را نیز در صبح با بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود و از بعدازظهر به تدریج با کاهش ناپایداری با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۲۹  و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۱ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل با ثبت دمای ۳۶ و آلاشت و بلده با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم ‌ترین و خنک ‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌ گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج متوسط تا کوتاه همراه با باد متوسط تا ملایم پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :