آخرین عناوین

جمعه 7 مرداد 1401-21:45 کد خبر:107372

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

بارش‌های تابستانه تا دوشنبه مهمان مازندرانی‌ها/امشب تکرار سیلاب وجود دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا روز دوشنبه شاهد بارش‌ها در استان هستیم که میزان بارش‌ها طی جمعه شب و روز یک ‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: شاهد ادامه بارش باران در استان مازندران هستیم که منجر به وقوع سیلاب در برخی از مناطق به‌ ویژه ارتفاعات استان شد.

وی افزود:  تا روز دوشنبه شاهد بارش‌ها در استان هستیم که میزان بارش‌ها طی جمعه شب و روز یک‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: صاعقه، جاری شدن روان‌آب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی بر پرهیز از اتراق و همچنین چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ارتفاعات استان، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد

وی تصریح کرد: روز سه‌ شنبه تا روزهای پایانی هفته از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود اما در ساعات بعدازظهر رشد ابر را داریم که احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به رامسر و تنکابن با ۳۱ درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط سیاه‌ بیشه با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران به ‌صورت مواج پیش‌بینی شده و برای شنا مناسب نیست./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :