آخرین عناوین

دوشنبه 3 مرداد 1401-22:2 کد خبر:107287

شالی کاران مازندرانی در هزار توی مشکلات:

به جای واردات برای کنترل قیمت برنج با دلال بازی ها مقابله کنید

بدون تردید با حمایت از کشاورزان شالی کار و برخورد با دلال بازی ها به جای نگاه واردات محور ، می توان هم منافع تولید کننده و هم مصرف کننده را تامین کرد.


خزرتیترخبر: مطابق اعلام معاون گمرک ایران ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد؛ بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد.

آن‌طور که فرود عسگری -‌معاون امور گمرکی گمرک ایران‌- اعلام کرده است طبق تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار و بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد ممنوعیت فصلی برنج در سال جاری لغو شد.

به گفته وی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج ، اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

در این رابطه یادآور می‌شود براساس بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از اول مردادماه هر سال تا پایان آبان‌ماه همان سال تعیین شده است

این در حالی است که کشاورزان شمالی با مشقات فراوانی به فصل برداشت رسیده اند و لغو واردات برنج در این برهه زمانی ضربه سنگینی بر آنان وارد خواهد کرد .

البته در سال های گذشته واردات برنج در ایام فصل برداشت بصورت بخشنامه ای و نه علنی اعلام میشد اما امسال درکمال تعجب با درخواست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی و حامی بخش کشاورزی ، بصورت علنی از لغو واردات سخن گفته می شود .

 کمترین انتظار از وزارت جهاد کشاورزی این بود که اجازه می دادند کشاورزان بیچاره به فصل برداشت برسند و درماه پاییز ، کسری برنج را با واردات اعلام و عملیاتی می نمودند

نمایندگان مجلس ، دولتمردان و همه تصمیم سازان اقتصادی کشور باید چاره ای فوری و جایگزین واردات  برای کنترل قیمت برنج بیندیشند، چرا که حمایت از شالیکاران و کشاورزان موجب چرخه صحیح تولیدات داخلی که این روزها متاسفانه با عدم مدیریت صحیح بدرستی نمی چرخد ، می شود .

بدون تردید با حمایت از کشاورزان شالی کار و نظارت بر شبکه توزیع و برخورد با دلال بازی ها به جای نگاه واردات محور، می توان هم منافع کشاورزان به عنوان تولید کننده و هم مردم به عنوان مصرف کننده را تامین کرد./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :