آخرین عناوین

دوشنبه 3 مرداد 1401-10:38 کد خبر:107266

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مراجعه ۳۵ مصدوم گاز گرفتگی سگ به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی چهار ماهه امسال ۳۵ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی با بیان اشاره به ثبت ۳۵ مورد سگ گرفتگی طی سال جاری در استان افزود: از این موارد ۲۳ نفر مرد و مابقی زن هستند و بیشترین سن مصدومین ناشی از گاز گرفتگی سگ بین ۵۰ تا ۴۱ سال با ۸ نفر و کمترین سن زیر ۱۰ سال با یک نفر گزارش شده است.

براساس این گزارش، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با هفت نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های بابلسر، بهشهر، نور و نکا هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۹۶ نفر مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۷ نفر مرد و ما بقی زن بودند.

افزایش ۲برابری حیوان گزیدگی در مازندران

براساس این گزارش، عباس علیپورافزود: آمار گزش حیوانات طی سال۹۷ در مازندران ۹هزارو ۷۶۰ مورد به ثبت رسید ،این آمار درسال ۹۸ به ۱۱هزارو  ۷۷۷ مورد افزایش یافت، آمار گزش حیوانات در سال ۱۳۹۹در مازندران نیز ۱۱هزار و ۹۲۰ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن ابراز نگرانی و هشدار نسبت به افزایش حیوان گزیدگی در استان گفت : سال گذشته سه نفر در استان به دلیل گاز گرفتگی سگ جانشان را در استان از دست دادند.

علیپور گاز گرفتگی سگ های خانگی در استان را بیشترین خطر افزایش حیوان گزیدگی دانست و بیان داشت: سال گذشته از مجموع ۱۶هزار و ۱۲۲مورد گزش حیوانات ،۱۱هزارو ۲۶۴ مورد فقط مربوط به گاز گرفتگی سگ های خانگی بوده است.

وی با ذکر این نکته که دانشگاه علوم پزشکی مازندران طبق قوانین همه مراحل درمانی گزش حیوانات را رایگان انجام می دهد و بر اساس آمار برای درمان ناشی از گزش حیوانات هر نفر ۶ تا هفت میلیون تومان بار مالی بر دانشگاه تحمیل می شود، تصریح کرد: فقط طی سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲هزارو ۶۴۴مورد گاز گرفتگی فقط از سگ های ولگرد ، یک هزارو ۸۸۴ مورد گزش گربه های خانگی و ۳۳۰ مورد نیز گزش سایر حیوانات در استان به ثبت رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر لزوم بازنگری و مشارکت دستگاه های مرتبط در نگهداری از حیوانات خانگی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری ها ، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران نیز باید به صورت جدی در کنترل گسترش و یا هجوم سگ های ولگرد در استان ورود پیدا کنند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :