آخرین عناوین

يکشنبه 2 مرداد 1401-13:35 کد خبر:107245

دیدار استاندار مازندران از فنی و حرفه ای :

باید به استانی قدرتمند در حوزه فنی و حرفه ای تبدیل شویم

استاندار مازندران در بازدید از فنی و حرفه ای گفت: باید به استانی قدرتمند در حوزه فنی و حرفه ای تبدیل شویم.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمود حسینی ‌پور روز یکشنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری افزود: باید به استانی قدرتمند در حوزه فنی و حرفه ای تبدیل شویم.

براساس این گزارش، وی اظهار داشت: متاسفانه چون آموزش عالی ما پیوست فنی و حرفه ای ندارد دچار آسیب و ضرر شده ایم و می شویم.

وی با اشاره به اینکه جوانان و فارغ‌التحصیلان باید در کنار دروس علمی، مهارت حرفه‌ای هم بگذرانند، افزود: متاسفانه با وجود دانشگاه‌های متعدد در استان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف بدون هنر هستند و مهارت شغلی ندارند بنابر این کارمند دولت می‌شوند.

استاندار مازندران به تغییر روند آموزش در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: قرارداد مشترک بین  دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای از ضروریات است.

حسینی‌پور رویکرد مراکز فنی و حرفه‌ای را قابل تحسین دانست و ادامه داد: استانداری از مدال آوران رشته‌های مهارتی در عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های حرفه‌ای و مهارتی برای ایجاد شغل نیازمند سرمایه اولیه هستند، تصریح کرد: باید در ستاد تسهیل استان سازو کار قانونی ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان رشته مهارتی وارد بازار کار شوند.

حسینی پور گفت: مهارت آموزانی که در مراکز فنی و حرفه ای استان مدرک دریافت می کنند نباید دغدغه دریافت تسهیلات داشته باشند و مسئولان امر باید در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع این چالش اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات خوبی برای رفع چالش بیکاری با اعطای تسهیلات در استان در نظر گرفته شده است که این اعتبارات به مهارت آموزان گیرنده مدرک در کارگاه های آموزش و فنی و حرفه ای هم تعلق خواهد گرفت.

استاندار مازندران تاکید کرد: هریک از مهارت آموزان بعد از دریافت مدرک فنی و حرفه ای می توانند با همراهی استانداری مازندران و اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با چهار درصد کارمزد را از بانک های عامل دریافت کنند.

استاندار مازندران بر تقویت مجموعه فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای مازندران در یک مرکز بیش از ۲۰ رشته که نیاز جامعه است آموزش می‌دهد لازم است در ابعاد مختلف تقویت شود.

وی ادامه داد : باید به معنای واقعی از کارآموزان و مهارت آموزان با اجرای طرح های راهبردی حمایت کرد و مسئولان امر تمام قد از آموزشگاه های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای حمایت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی باعث رشد بهره‌وری می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای و مشابه آن برای رشد اقتصادی استان موثر است.(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :