آخرین عناوین

شنبه 1 مرداد 1401-11:45 کد خبر:107220

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران خبر داد:

۸ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی گفت: هشت شهر استان در وضعیت قرمز به سر می برند.


به گزارش خزرتیترخبر،عباس علیپور با اشاره به تغییر رنگ بندی کرونای اظهار داشت: اوضاع در استان مازندران چندان مطلوب نیست و روند ابتلاء و مراجعه بیماران سرپایی و بستری رو به افزایش است و درصد تست مثبت افراد نیز روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزایش یابد، گفت: از نظر میزان ابتلاء جزو استان‌های اول کشور هستیم که وضعیت خوبی نیست.

وی با اظهار اینکه گلوگاه، بهشهر، قائمشهر و برخی شهرهای غربی استان به تعداد هشت شهر در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: هرکس که در استان طی شش ماه گذشته یک دوز واکسن را دریافت نکرده باشد، باید بیشتر از دیگران در معرض خطر باشد.

علیپور یادآور شد: در حال حاضر روزانه هشت تا ۱۰ هزار نفر واکسینه می‌شود درحالی که می‌توان بیش از ۳۰ هزار نفر را واکسینه کرد و در مجموع سه تا چهار درصد جمعیت استان دوز چهارم واکسن را تزریق کردند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه زمان تزریق واکسن اکثریت جمعیت استان بیش از شش ماه سپری شده است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مناطق زیر ۲۰ درصد رسیده است و اگر این روند افزایش نیابد، با مشکل و چالش مواجه می‌شویم.

علیپور با اظهار اینکه در تمام شهرهای استان مراکز تجمیعی واکسن فعال است، گفت: ۴۵۰ نقطه در استان برای تزریق واکسن آماده شدند و از مردم تقاضا داریم نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی گفت: در دورهمی عید قربان براثر سهل انگاری یک فرد ۱۶ نفر از اعضای آن خانواده درگیر بیماری کرونا شدند./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :