آخرین عناوین

پنجشنبه 30 تير 1401-23:8 کد خبر:107190

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد:

امضای 16 تفاهم نامه همکاری فرهنگ و هنر با نهادهای دولتی مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ۱۶ تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی امضا شد تا تمام دستگاه‌ها را پای کار فعالیت در فرهنگ و هنر آوریم.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین جوادی در نشست خبری با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان آمل، اظهار کرد: مجموعه بزرگ فرهنگ و هنر دارای ۲۸ زیرمجموعه قدرتمند است که این امپراطوری قوی را هیچ اداره ‎کل ندارد ولی باید در این مجموعه اقتدار ایجاد می‌کرد که هم ‌اکنون اقتدار لازم مشاهده نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه هنرمندان دُرهای گران‌ بها و میراث‌های ارزشمند با سابقه و پشتکار فراوان هستند که باید بزرگ داشته شوند، افزود: امروزه نوع نگاه جامعه به فرهنگ و هنر مناسب نیست و نه تنها وضع مادی و معیشتی هنرمندان خوب نیست بلکه از لحاظ جایگاه و شأنیت هنرمندان جایگاه شایسته‌ای ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه هنرمندان گنجینه‌هایی هستند که باید نسل آینده کشورمان از آن بهره ببرد، تصریح کرد: اگر جایگاه و شأنیت هنرمندان در جامعه شایسته نیست به این دلیل است که هنرمندان در بین خودشان یک ‌دستگی و همدلی ندارند و رسانه‌ها می‌توانند به عنوان عضو خانواده بزرگ فرهنگ و هنر در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اعلام اینکه باید شأن اهالی فرهنگ و هنر حفظ شود تا مشکلات موجود حل شده و همه در یک آرامش به سر ببرند، بیان کرد: باید نوع نگاه به فرهنگ و هنر در حاکمیت و دولت تغییر کند و در شوراهای اداری و برنامه‌ریزی فرهنگ و هنر جایگاه والایی داشته باشد.

جوادی با اشاره به اینکه در مازندران ۱۷ روزنامه، ۶ دفتر نمایندگی خبرگزاری و ۱۲۸ نشریه فعال داریم، گفت: امروزه باید رسانه در خدمت موسیقی، بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر باشد و در مقابل بخش‌های مختلف به یاری هم بیایند تا شاهد یک همپوشانی سازنده و اثربخش باشیم.

وی با اعلام اینکه مجموعه شعر از مظلوم‌ترین بخش‌های فرهنگ و هنر است که باید در زمینه ارتقای فرهنگی و هنری اثرگذار باشد، گفت: شأنیت دادن به فرهنگ و هنر باید در قالب یک تیم هدفمند و کارساز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه در بستر فرهنگ و هنر به چهار محور آفت‌شناسی، آفت‌زدایی، بسترسازی و برنامه‎ریزی پرداختیم، بیان کرد: اقتصاد هنر مازندران مطلوب نیست و باید بستر برای درآمدزایی هنر مازندران و برای مازندران فراهم شود نه اینکه عده‌ای از استان‌های دیگر بیایند و با ارائه برنامه درامد کلانی را با خود ببرند.

جوادی با اشاره به نقش مهم برگزاری جشنواره استعدادیابی فرهنگی و هنری در مازندران، ادامه داد: در زمینه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی مازندران تعامل خوبی داشتیم و ۱۶ تفاهم‌ همکاری با دستگاه‌های دولتی و اجرایی همانند صنعت و تجارت، و آموزش و پرورش داشتیم تا این دستگاه‌ها با فرهنگ و هنر آشتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید دو درصد از درآمد صنعت و تجارت صرف فرهنگ و هنر شود، خاطرنشان کرد: از کارهای سطحی سخیف و دو روزه هم ملت خسته شدند و هم اصحاب هنر و رسانه، پس لازم است با برنامه مدون دست به کارهای اساسی و بنیادین بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: هنر باید از مجتمع‌های فرهنگی خارج شود و وارد فضای مجازی و عمومی شده تا همه از کارهای فاخر و ارزشمند استفاده کنند و بازخورد خوبی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه باید مشاهده کنیم چه میزان از فضای مجازی سهم فرهنگ و هنر شده است، افزود: باید برای حضور فعال فرهنگ و هنر در فضای مجازی بسته‌های مفید ارائه دهیم.

جوادی با اعلام اینکه باید آنالیز کنیم و ببنیم که سهم فرهنگ و هنر مازندران از رسانه‌‎ها و فضای مجازی به چه میزان است، یادآور شد: هم‌اکنون در مازندران شاهد بروز فاجعه‌ای به نام رشد معکوس و منفی جمعیت هستیم که در نگاه آماری مازندران منفی‌ترین رشد جمعیت را در کشور دارد البته این امر در شهرهای کناره و ساحلی اوضاع بدتری را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران استان مهمان‌ پذیر با بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت است و در ایام تعطیل میزان ۲۱ میلیون مسافر است، گفت: طی ۱۵ سال آینده مازندرانی را می‌بینیم که افراد بومی در آن بسیار کم است و سنت، آداب، رسوم و فرهنگ مازندران از دست رفته است.

جوادی گفت: باید هم‌اکنون این هشدار را جدی بگیریم و به فکر حفظ مازندران، آداب، رسوم، سنت‌ها و فرهنگ بومی و محلی آن باشیم./(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :