آخرین عناوین

پنجشنبه 30 تير 1401-14:5 کد خبر:107175

خبر نگران کننده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مثبت بودن تست‌ کرونای ۶۰ درصد در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در دو هفته اخیر شمار مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان سه برابر شده و تست 60 درصد افراد مثبت است.


به گزارش خزرتیترخبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به کاهش شدید سطح ایمنی جامعه در برابر بیماری کووید ۱۹هشدار داد و گفت که بررسی ها طی دو هفته اخیر نشان می‌دهد که ۶۰ درصد تست مردم در مراجعات به مراکز درمانی استان به ویروس کرونا مثبت می‌شود.

براساس این گزارش، عباس علیپور روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری افزود : در دو هفته اخیر شمار مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان سه برابر و بستری ها تا ۲.۵برابر شده است که نشانگر تاخت و تاز کرونا در مازندران است.

وی با توضیح این نکته که ایمنی استان از موج هفتم کرونا تنها با تزریق گسترده واکسن یادآور و ا فزایش ایمنی جامعه امکان پذیر است ، گفت : شیوه نامه های بهداشتی بویژه زدن ماسک و فاصله اجتماعی که تقریبا در استان کاملا کنار گذاشته شده است باید به صورت جدی برگردد و رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد : از زمان تزریق آخرین دز واکسن کرونا ۶ ماه گذشته و ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا کاملا از بین رفته است در حالی که در جامعه ما شاهد عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم و افزایش مسافرت ها به مازندران به عنوان استان گردشگرپذیر هستیم که خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان را چندین برابر کرده است.

به گزارش خزرتیترخبر،علیپور با ذکر این نکته که قوانین و مقررات بهداشتی و درمانی در مقوله رنگ ‌بندی شهرها به کرونا باید رعایت و عملیاتی شود ، بیان داشت : همه اصناف و دستگاه های اجرایی باید قوانین بهداشتی را طبق رنگ‌بندی رعایت کنند و این مقوله به ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تاکید شده است.

وی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل همه تمهیدات را برای تزریق واکسن کرونا را انجام داده و به اندازه نیاز وجود دارد ؛ گفت که همه نوع واکسن مورد نیاز و مورد تایید وزارت بهداشت در مراکز وجود ندارد.

علیپور گفت : اکنون همه مراکزقبلی تزریق واکسن در مازندران به علاوه یک مرکز تجمیعی با ساعت کاری هشت صبح تا هشت فعال است و همچنین  ۴۵۰مرکز تست کرونا نیز در استان به صورت رایگان انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه مازندران با ذکر این نکته که  خطر ابتلا به بیماری کرونا با ورود حجاج و برگزاری مراسم محرم در استان بسیار جدی است ، تاکید کرد : با هماهنگی حج و زیارت و مسئولان کاروان ها و فرودگاه استان است کرونا از حجاج گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن به خانواده آنان برای قرنطینه اطلاع داده می شود.

وی تصریح کرد: استقبال و گرفتن مراسم ولیمه حجاج نیز باید مدیریت شود و در واقع شهروندان به خصوص حجاج با تست مثبت اصلا روبوسی نکنند و ولیمه نگیرند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :