آخرین عناوین

شنبه 11 تير 1401-22:29 کد خبر:103855

مشاور رئیس بنیاد شهید کشور تاکید کرد:

ضرورت استفاده از هیئت‌های اندیشه‌ ورز برای حل مشکل ایثارگران

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده تأکید کرد: استفاده از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ ورز برای حل مشکل همسران و مادران معزز شهدا ضروری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایثار، نشست سمیه گنجی مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده با مادران و همسران شهدا در راستای سفر سال گذشته ریاست جمهوری به مازندران، به منظور بررسی و پیگیری مصوبات مربوط به درخواست خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و عدم توجه به بعضی از قوانین مربوط به این خانواده‌ها، در دفتر مدیرکل مازندران برگزار شد.

براساس این گزارش، گنجی در این نشست با اشاره به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ ورز در کشور گفت: نگاه ما این است با تشکیل هیئت‌های اندیشه ‌ورز، مشکلات خانواده‌های شهدای مدافع حرم توسط خود این عزیزان شناسایی و رفع شود، بنا داریم این هیئت‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی در بین خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم شکل گرفته، تا راه حل‌ها، پیشنهادات و تجربیات مطرح و مصوبات آن به امور زنان و خانواده بنیاد مرکز ارسال شود.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده گفت: هیئت اندیشه ‌ورز برای نخستین بار در کشور در بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه در استان تشکیل شده است و در اینجا از همکاری و هماهنگی مدیرکل بنیاد مازندران برای تشکیل این هیئت تشکر می‌کنم.

وی افزود: هیئت اندیشه‌ ورز، متشکل از مادران و همسران معزز شهدای مدافع حرم خواهد بود و با تشکیل جلسات، موضوعات تصویب شده باید به بنیاد مرکز ارسال شود، پیشنهادات ارسالی برای تمام استانها تسریع پیدا می‌کند و پس از بررسی در قالب قوانین، اجرایی خواهد شد، یکی از برنامه‌های ما این است تا خلأهای تربیتی و آموزشی این خانواده‌ها در ابعاد مختلف با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در این نشست، باور و اعتماد سازی را در دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک امر مهم دانست و گفت: اعتقاد قلبی و معنوی ما این است که بنیاد، دستگاه عصمت و طهارت، خانه امام حسین (ع) و شهید است؛ زمانی که این نگاه در بنیاد حاکم باشد یک خدمت خوب اتفاق می‌افتد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تأکید بر ضرورت توجه به دغدغه ایثارگران اظهار کرد: قرار گرفتن در شرایط سخت و گره ‌گشایی مشکلات ایثارگران، باعث یادگیری می‌شود و حل مشکل را ارزشمند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه ‌گری جامعه معزز ایثارگری در راستای قوانین و مقررات است عنوان کرد: از زمان حضور قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد، پیگیری‌ها با سرعت انجام می‌شود و ظرفیت‌های زیادی وارد میدان شدند و مشکلات بسیاری از قوانین مربوط به جامعه ایثارگری که مغفول مانده بود برطرف شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تأکید بر نقش حمایتی و همیاری دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات ایثارگران، گفت: نقش دستگاه‌ها، تشکل‌ها و نخبگان زمانی کارکرد خود را نشان می‌دهد که در اهداف ساختار سازمان تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم، همانند دیگر شهدا کار ارزشمند کردند و حضور شما همسران و مادران عزیز شهدای مدافع حرم در بنیاد یک اتفاق خوشایند است که موجب قوت قلب و دلگرمی کارکنان بنیاد می‌شود.

کهنسال در رابطه با اردوی همسران، مادران و فرزندان شهدای مدافع حرم، ثبت اسامی همسران شهدای مدافع حرم در سامانه افراد جویای کار بنیاد، یکسان سازی قبور مطهر شهدا، رزمایش 2 روزه دیدار با تمامی خانواده‌های شهدای مازندران، شناسایی همسران شهدای مدافع حرم با توانمندی بالا در جهت ارتقای جایگاه مدیریتی، اطلاعات به روز از خانواده‌های این عزیزان، بیمه دی و ... مطالبی بیان کرد.

در این جلسه همسران و مادران معظم شهدای مدافع حرم در خصوص موضوعات مختلف به تبادل نظر پرداختند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :