آخرین عناوین

شنبه 11 تير 1401-19:54 کد خبر:103851

نماینده مردم ساری در مجلس :

مدیریت آب منطقه ای با نمایندگان ساری همکاری ندارد/از نقدهای سازنده استقبال می کنم

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدیریت شرکت آب منطقه ای مازندران ، اطلاعات لازم در حوزه حق آبه ها را به نمایندگان ارائه نمی دهد.


به گزارش خزرتیترخبر، علی بابایی کارنامی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در یازدهم تیرماه 1401 در سالن فرمانداری افزود: متاسفانه مدیریت آب منطقه ای مازندارن ، علارقم چندین بار درخواست نمایندگان ساری تاکنون اطلاعات لازم را درحوزه حق آبه ها به ما ارائه ننموده است تا بتوانیم از حق کشاورزان دفاع نماییم.

بابایی کارنامی افزود: قبل از ایجاد سد شهید رجایی کشاورزان این خطه از حق آبه برخوردار بودند که باید در اولویت قرار بگیرند، این که اکنون آب این سد به جویبار برود و اما مردم این شهرستان نتواند از این آب استفاده بهتری داشته باشند ، اجحاف در حق کشاورزان این منطقه است و باید طبق قانون این افراد از این حق آبه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه روسای ادارات ساری اطلاعات ریز و کامل پروژه های خود را به ما نمایندگان اعلام نمایند، اظهار داشت: روسای دستگاه ها تمام تلاش خود را جهت تخصیص اعتبارات به کار ببرند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: طرح های راه ، مدیریت شهری ، آب شرب و کشاورزی و مسکن باید  پیگیری برنامه ریز شده استان می توانند به سرانجام برسند ، یعنی ریز پروژه های شهرستانی را به صورت جدی پیگیری کنید بخشداران پای کار بیایند، اگر کوتاهی در همکاری استانی و شهرستان وجود دارد اعلام شود.

بابایی کارنامی در ادامه با بیان اینکه طی ماهای اخیر دستگاه قضایی احکام زیادی را در حوزه قلع و قمع ساختمان هایی با قدمت بالای حتی 20 سال صادر می کند که بازتاب های خوبی ندارد، تصریع کرد: از دستگاه قضایی و مسئولین استان انتظار داریم تا در این مورد با دقت بیشتری حکم صادر کند تا حق بعضی از افراد مستحق و مستمند ضایع نشود.

وی همچنین افزود: از نقدهای سازنده رسانه ها و منتقدین استقبال می نماییم و حاضر به گفتگو و دریافت راه حل ها نیز می باشیم اما انتظار داریم تا از انتقادهای یک طرفه و غیر کارشناسی پرهیز شود.

علی بابایی کارنامی گفت : در حالی که برخورداری از منطقه آزاد مطالبه جدی مردم مازندران شده و رئیس جمهور شخصا پیگیر برخورداری مازندران از منطقه آزاد است ، اما همچنان نقدهای غیر منصفانه علیه مجمع نمایندگان استان وجود دارد.

وی گفت: ارائه پیشنهاد برای تعیین و تصویب منطقه آزاد در مازندران سابقه دست کم سه دهه ای دارد و آخرین بار موضوع منطقه آزاد مازندران تابستان سال ۹۷ حتی تا مرحله تصویب شدن در مجلس شورای اسلامی پیش رفت ولی مخالفت تعدادی از نمایندگان وقت استان در مجلس با تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد از دستور کار نهاد قانون گذاری کنار گذاشته شد، مجلس در همان جلسه با ایجاد هشت منطقه آزاد دیگر در نقاط مختلف کشور موافقت کرده بود.

پس از تجربه تلخ تابستان ۹۷ در مجلس شورای اسلامی ، طرح ایجاد منطقه آزاد با سه لکه در استان در دستور کار قرار گرفت و تدوین شد، این طرح تاکنون علاوه بر طی مراحل کارشناسی در ریاست جمهوری و تصویب در مجلس ، در شورای نگهبان به ایراد برخورد کرد و به مجلس بازگردانده شد تا رفع ایراد شود که ظاهرا این مرحله را هم پشت سر گذاشته است و اکنون در شورای نگهبان است.

کارنامی افزود: بر اساس این طرح، برای بهره گیری سراسر استان مازندران از مزیت منطقه آزاد، سه نقطه شامل بندر امیرآباد در شرق، بندر فریدونکنار در مرکز و بندر نوشهر در غرب به صورت همزمان و مکمل هم برای راه اندازی این ساختار اقتصادی پیشنهاد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین به اهمیت همکاری مسئولان و مردم در موفقیت جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و بیان داشت: تلاش و همکاری مسئولان برای موفقیت این جراحی اقتصادی ضروری است و در این راستا عرضه و توزیع عادلانه ارزاق عمومی باید مورد اهتمام شود.

این نماینده مجلس به تمدیدن  ۲ ماهه  سال مالی عمرانی از ۳۱ تیر به سی و یک شهریور اشاره کرد و گفت: این فرصتی است تا یکهزار و ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی استان که در خزانه وجود دارد ، با  هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران جذب شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :