سه شنبه 16 آذر 1400-21:16 کد خبر:89192

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران خبر داد:

رشد 48 درصدی آمار پروازهای فرودگاه های مازندران

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت: آمار پروازهای فرودگاه های استان در هشت ماه نخست سال جاری با رشد 43 درصدی از مرز 3500 پرواز گذشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های مازندران ، مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت: آمار پروازهای فرودگاههای استان در هشت ماه نخست سال جاری با رشد 43 درصدی از مرز 3500 پرواز گذشت.

 براساس این گزارش، وطن خواه، مدیرکل فرودگاه های استان مازندران با اشاره به این مطلب افزود: در مقطع زمانی هشت ماهه امسال درمجموع توسط فرودگاه های سه گانه استان تعداد228369نفرمسافردرقالب 3504 پرواز اعزام وپذیرش شده اند که این آمار ازجهت تعداد پرواز رشد 43درصد وازجهت تعداد مسافر رشد 50درصد را نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران با اعلام این خبر افزود: با کاهش یافتن فراگیری و ابتلای کرونا وتمهیدات بهداشتی و مراقبتی وپیشگیرانه صورت گرفته در فرودگاه ها وهواپیماها میزان استقبال مردم به سفرهای هوایی افزایش یافته ودر حال حاضر مسیرهای مشهد،بندرعباس و کیش با استقبال بیشتری مواجه شده است .

به گزارش خزرتیترخبر، وی همچنین اظهارامیدواری کرد که تا پایان امسال رقم تعداد پروازها به بیش از 5هزار پرواز برسد که رکورد مطلوبی درآمارپروازهای فرودگاه های استان محسوب می شود.

وطن خواه اضافه کرد طی بازه زمانی هشت ماهه اول ، تعداد 195428نفرمسافر در قالب2752پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای ساری مسافرات نموده اند که درتعداد پرواز از رشد 68درصد و درتعدادمسافر از رشد 70درصد برخوردار است.

درحال حاضر به صورت ماهانه بطور متوسط تعداد 500 پرواز مسافر در فرودگاه های استان انجام می شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وطن خواه وی همچنین به افزایش تعداد پروازهای آموزشی و تفریحی در فرودگاه شهدای رامسر اشاره کرد واظهار داشت درطی 8ماهه اول سال 4838 پرواز تفریحی آموزشی در فرودگاه شهدای رامسر انجام شده است که رکورد بسیارخوبی طی سالهای اخیر به حساب می آید و فرودگاه شهدای رامسر را درردیف دوم یا سوم کشور به جهت آمار پروازهای غیر مسافری قرار داده است.