دوشنبه 28 مهر 1399-15:18 کد خبر:85003

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

باران پاییزی در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی شاهد بارندگی متناوب ، وزش باد نسبتاً شدید موقتی ، کاهش دما  و رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مازندران اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی آفتابی همراه با وزش باد گرم جنوبی به‌ویژه در ارتفاعات استان هستیم.

وی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر فردا در آسمان مازندران، افزود: از بعداز ظهر فردا با شکل‌گیری و سپس تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر مهیا شود که انتظار داریم بارش‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی استان همراه با افزایش ابر و وزش باد شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: روز چهارشنبه با استقرار جریانات خنک و مرطوب شمالی انتظار داریم بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش پیدا کند و شاهد بارندگی متناوب (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، کاهش دما (بین ۵ تا ۱۰ درجه) و رعدوبرق در استان باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت آب‌گرفتگی در نیمه غربی استان، مه‌آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی را شاهد هستیم که توصیه ما احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان است.

رضوی با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه بارش‌ها در آسمان مازندران ادامه دارد، بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از پنج‌شنبه شب از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود و روز جمعه با استقرار جوی پایدار شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از ظهر سه‌شنبه به‌دلیل شمالی شدن جریانات هوا وزش باد شروع شده و دریا به‌تدریج مواج خواهد شد که این وضعیت تا عصر پنج‌شنبه تداوم خواهد داشت که طی این مدت تاکید بر پرهیز از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل است.