يکشنبه 27 مهر 1399-8:31 کد خبر:84989

تداوم روزهای قرمز کرونایی در مازندران/ تعداد بستری‌ها همچنان ۳ رقمی

تعداد موارد بستری کرونایی در مازندران به ۶۰۵ نفر رسید و این استان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، آژیر قرمز کرونایی از نیمه دوم تیر ماه امسال در مازندران روشن شد و با گذشت حدود چهار ماه همچنان وضعیت قرمز است.

طی روزهای اخیر شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا در استان مازندران بودیم و آمار موارد ابتلا و بستری با سرعتی پرشتاب‌تر از گذشته راه صعود را طی کرد.

سیر و سفرها و ازسویی دیگر کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، استان مازندران را وضعیت بحرانی قرار داد و به همین دلیل طی روزهای گذشته محدودیت‌های کرونایی با سخت‌گیری بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۶۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۴۴۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید بستری و ۳ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، با بستری شدن ۹۰ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۶۰۵ نفر رسید.