چهارشنبه 23 مهر 1399-15:0 کد خبر:84974

در جلسه تخصصی ستاد کرونا رامسرعنوان شد:

افزایش نگران کننده مبتلایان به کرونا در رامسر/ پیک سوم در راه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: شیوع کرونا در این شهرستان نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده و تعداد بیماران رو به افزایش است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حمیدرضا مبشری ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی ستاد کرونا شهرستان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد ۳۶ بیمار در بخش کرونا بیمارستان امام سجاد (ع) بستری هستند؛ از بازگشت وضعیت شهرستان به مانند اول شهریور و دوبرابر شدن مبتلایان نسبت به ۱۴ روز گذشته خبر داد و گفت: طی ۸ ماه گذشته هزار و ۵۲۴ نفر در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد هزار و ۳۴۳ نفر بهبود و ۱۴۲ نفر شامل ۱۰۲ نفر بومی و ۴۰ نفر غیربومی بر اثر کرونا فوت کردند.

وی افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تعداد دو هزار و ۶۸۸ نفر با علائم اولیه و مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد هزار و ۲۳۷ نفر تست کرونا دادند و تاکنون هفت هزار و ۴۲۷ نفر از افراد مبتلا، مشکوک و افرادی که در معرض تماس با مبتلایان بودند قرنطینه شدند.

نگرانی از افزایش شمار مبتلایان

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان در شهرستان گفت: در پیک اول همراهی و مشارکت مردم و دستگاه‌ها بسیار عالی بود اما در پیک دوم این مشارکت کمتر شد و کاهش احتمالی مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در پیک سوم نگران کننده خواهد بود.

وی افزود: پیک اول با وجود تعداد بالای فوتی‌ها مدت کوتاه‌تری داشت اما طول مدت پیک دوم با کاهش فوتی و افزایش مبتلایان در شهرستان رامسر بیش از ۲ ماه و نیم طول کشید.

مبشری از بی تفاوتی مردم به ویروس ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان علی رقم کمبودها همچون گذشته در خط مقدم ایثارگری می‌کنند اظهار داشت: طبق تحلیل و بررسی کارشناسان رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رامسر به ۵۲ درصد رسیده و میزان استفاده از ماسک توسط مردم ۶۵ درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: نانوایی‌ها، تاکسی‌ها، پاساژها، هایپرمارکت ها، رستوران‌ها و نهادهای ارائه دهنده خدمات عمومی از جمله پرریسک ترین نقاط شیوع ویروس کرونا است.

سبحان بهرامی رئیس نظام پزشکی شهرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه رامسر به دلیل گردشگرپذیر بودن از جمله آخرین شهرستان‌هایی خواهد بود که از دست کرونا نجات خواهد یافت اظهار داشت: باید برای وضعیت ویژه در شهرستان پیش بینی‌های لازم انجام شود.

رئیس نظام پزشکی رامسر با بیان اینکه قطع سفرها بنا به دلایلی جز سیاست‌های کشور نیست گفت: مدیریت سفر از طریق بستر الکترونیکی باید در دستور کار کشور قرار بگیرد.

پیک سوم کرونا پرمخاطره‌تر از همه پیک‌ها

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز بیان اینکه برای گذر از پیک سوم کرونا که آسیب‌ها و مخاطرات بشدت جدی تری از همه مراحل گذشته دارد راهی جز رعایت موارد ابلاغی ستاد ملی کرونا و پروتکل‌ها نیست گفت: همچنان به زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها تاکید داریم.

وی افزود: متأسفانه کرونا پیش قابل پیش بینی نیست و در شهرستان علاوه بر اینکه مبتلایان زیادی داشتیم بهترین عزیزان مان را از دست دادیم.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه ما باید زندگی در دوران کرونا را تجربه کرده و برای گذر از یکی از پرچالش ترین دوران سلامت چاره‌ای جز رعایت موارد بهداستی نداریم تصریح کرد: مدافعان سلامت و کادر درمان از اسفند سال گذشته مبارزه نفس گیری با ویروس کرونا دارند و اگر در پیک‌های پاییز و زمستان که به عقیده پزشکان و کارشناسان بهداشت جهانی آسیب‌ها و مخاطرات بسیار سنگینی دارد رعایت ننماییم کادر درمان را خسته و آمار مبتلایان افرایش میابد.

وی ضمن اشاره به تصویب جریمه‌ها برای کسانی که ماسک نمی‌زنند افزود: کرونا در واقع اهرم جدی و یک هشدار برای خطرات بسیار جدی پیک‌های پاییزه و زمستانه است.

وی به رانندگان حمل و نقل عمومی، اصناف واحدهای خبازی تاکید کرد: حتماً پروتکل‌ها را رعایت کنند که در غیر آن صورت تیم بازرسی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد قانونی خواهند کرد.