سه شنبه 1 مهر 1399-15:4 کد خبر:83807

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

اضافه شدن ۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مازندران

طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ بیمار به جمع بیماران کرونایی‌ها در استان مازندران اضافه شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، استان مازندران حدود سه ماهی است که در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته طی این مدت آمارها درست است نوسان داشته و درحال تغییر بود اما موضوع مهم تداوم وضعیت قرمز کرونایی در استان مازندران است.

درحالی ادامه این وضعیت باتوجه به خستگی کادر درمانی و همچنین امکانات محدود درمانی استان نگران‌کننده است تعطیلات پایان تابستان هم دردسری جدیدی بود که مشکلات را بیشتر کرده است.

این روزها همه نگران اوج‌گیری ویروس کرونا و آغاز موج سوم کرونا در استان هستند که نگرانی‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۷۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۸۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید بستری و ۲۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۸۵ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۵۲۴  بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.