يکشنبه 23 شهريور 1399-17:43 کد خبر:82749

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

چادرخوابی مسافران؛ دردسر مازندرانی‌ها در روزهای کرونایی تابستان

از همان ابتدا که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد نگرانی‌ها به سراغ مردم آمد، سفرهای غیرضروری این استان را وارد شرایط بحرانی کرد و آژیر قرمز کرونایی را در این استان به صدا درآورد.


خزرتیترخبر: از همان ابتدا که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد نگرانی‌ها به سراغ مردم آمد اما در مازندران شرایط بسیار متفاوت بود.

استان مازندران از همان ابتدا یعنی اسفند ماه که وارد شرایط کرونایی شد سفرهای غیرضروری این استان را وارد شرایط بحرانی کرد و آژیر قرمز کرونایی را در این استان به صدا درآورد.

وضعیت قرمز کرونایی در این استان تا حدی رسید که در برخی شهرها بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شد و تنها ممنوعیت و جلوگیری از تردد غیربومیان توانست این استان را از وضعیت قرمز به زرد تغییر دهد.

اردیبهشت ماه شاهد شرایط زرد و نارنجی کرونایی در استان بودیم اما با تعطیلات عیدفطر و خرداد ماه شاهد حجم بسیار زیادی از مسافران به سمت مازندران بودیم که از تیر ماه مازندران را در وضعیت هشدار و از نیمه دوم تیر ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

از نیمه دوم تیر ماه امسال تاکنون نیز همچنان شاهد وضعیت قرمز کرونایی در استان مازندران هستیم اما با این وجود پایان هفته‌ها شاهد حضور جمعیت زیاد مسافران در این استان هستیم و این روند ادامه دارد.

موضوع نگران‌کننده‌تر اینکه روستاهای مازندران در چنین شرایطی مورد تهدید قرار گرفتند چرا که شاهد جمعیت سالمند بیشتری در روستاهای استان هستیم که باتوجه به حضور مسافران برای بومیان منطقه نگران‌کننده خواهد بود.

روز گذشته شاهد هجوم مسافران در طبیعت دودانگه مسافران بودیم به‌طوری‌که تعداد زیاد چادرهای مسافران با کم توجهی به رعایت مسائل فاصله‌گذاری اجتماعی نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشت.

در این راستا به همت بخشداری و فرمانده بسیج دودانگه ساری  چادرهایی که با نارضایتی و گزارش‌های اهالی برپا شد، جمع‌آوری شد.

همه ما باید بدانیم که استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که حضور مسافران با این حجم زیاد و آن هم استفاده از چادر در طبیعت وضعی بحرانی را برای مردم رقم خواهد زد.

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره اظهار کرد: چادرخوابی جز واحدهای مجاز گردشگری محسوب نمی‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه وضعیت استان قرمز اعلام شده ولی متاسفانه واحدهای غیرمجاز فعال شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه واحدهای اقامتی و پذیرایی مجاز گردشگری با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، تصریح کرد: بحث چادرخوابی بیشتر در شهرهایی که با جمعیت زیاد مسافر مواجه هستند دیده می‌شود که از نظر ما غیرمجاز است و در صورت مشاهده با این موارد برخورد می‌شود.

فرزانه بیان کرد: موضوع دیگر اینکه الان که وضعیت قرمز کرونایی است ولی در حالت عادی ظرفیت اقامت در استان مازندران مطلوب است و از طرف دیگر سامان‌دهی خانه‌های مسافر نیز در این راستا دیده شده تا شاهد پدیده چادرخوابی در سطح استان نباشیم.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی باید رعایت شود چرا که شرایط مازندران خاص است.

براساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۸۳ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۶۳۱ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که نشان دهنده تداوم وضعیت قرمز کرونایی در استان مازندران است.

براساس این گزارش، اکنون زمان مسافرت و ترددهای غیر ضروری در این استان نیست و همه باید این شرایط را درک کنیم؛ چراکه مازندران همواره استان مهمان‌پذیر و میزبان خوبی برای مسافران بوده و هست.