چهارشنبه 15 مرداد 1399-12:34 کد خبر:81533

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

تداوم تعطیلی مراکز پرخطر مازندران/ استقبال کم اصناف از تسهیلات کرونایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در استان همچنان تعطیلی تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه، رستوران‌ها و سایر مراکز تجمع‌ پابرجاست.


به گزارش خزرتیترخبر و  به نقل از فارس، حسینقلی قوانلو امروز درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مازندران ، اظهار کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان همچنان تعطیلی تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه، رستوران‌ها و سایر مراکز  پابرجاست.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران به ۷۵ درصد و در میان اصناف و کسبه با بالای ۸۰ درصد رسیده است، افزود: اگر بتوانیم این آمار را به بالای ۹۵ درصد برسانیم قطعا همه‌گیری ویروس کرونا کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: آخرین گزارش‌ها نیز حاکی از رعایت مردم بوده که موجب شده تاحدی تعداد درگیری و بستری کمتر شود که البته این روند باید کماکان تداوم یابد.

این مسئول در ارتباط با تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب‌دیده کرونا باتوجه به تعطیلی فروردین ماه امسال، بیان کرد: با توجه به بهره این تسهیلات ۱۲درصد بوده استقبال خوبی از این تسهیلات نشده و بخش اصناف خیلی کم استقبال کردند البته الان مهلت ثبت‌نام در تسهیلات نیز به اتمام رسیده است.

قوانلو ادامه داد: درخواست ما این است برای این مرحله برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بازنگری صورت گیرد تا اصناف بتوانند بخشی از آسیب‌ها و خسارت را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما این است در عین حال که سلامت مردم بسیار مهم است اقتصاد ما هم باید بچرخد به همین دلیل از مردم و اصناف درخواست داریم در این راستا با ما همکاری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: درحال حاضر تصمیمی برای تعطیلی بازار نداریم.