سه شنبه 6 خرداد 1399-11:26 کد خبر:79226

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خبر داد:

بازگشایی مشروط صحن‌های بقاع متبرکه مازندران به روی زائران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه استان به روی زائران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مجدد درب‌های بقاع متبرکه، اظهار کرد: چند ماهی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا درب‌های بقاع به روی مردم بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

 وی افزود: خدا را شاکریم که بعد از گذشت یک دوره سخت و بسته بودن درب‌های بقاع و اینکه نتوانستیم بهره معنوی از این اماکن ببریم دوباره توفیق زیارت حاصل می‌شود.

این مسئول با بیان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی صحن‌های امامزادگان گفت: زائران با رعایت تمام مسائل بهداشتی به صحن امامزادگان وارد شده و پس از انجام یک زیارت مختصر از در دیگر خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این مصوبه آمده بازگشایی صحن‌های امام‌زادگان روزانه یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت بعد از غروب آفتاب به روی زائران باز باشد.

حیدری ادامه داد: زائران هنگام تشرف به بقاع و امام‌زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند، شست‌و شوی مکرر دست‌ها را با آب و صابون داشته باشند، از ماسک و دستکش استفاده کنند، موقع عطسه یا سرفه جلوی دهانشان را با دستمال بگیرند، از دست دادن و روبوسی کردن به شدت خودداری کنند، جانماز، مهر، چادر شخصی، قرآن و مفاتیح همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی را در صحن رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، اضافه کرد: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است، امیدواریم مردم خدا دوست و مومن در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.