يکشنبه 13 بهمن 1398-10:47 کد خبر:71227

با حضور استاندار مازندران صورت گرفت:

برگزاری جلسه فوق العاده کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران با موضوع کروناويروس

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران به صورت فوق العاده با موضوع کروناویروس و راه هاي پيشگيري از آن در سالن شماره يک استانداري مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران به صورت فوق العاده با موضوع کروناویروس و راه هاي پيشگيري از آن در سالن شماره يک استانداري مازندران برگزار شد.

براساس این گزارش، استاندار مازندران در این جلسه با اعلام این مطلب که ستاد آموزشی و اطلاع‌رسانی کرونا در مازندران تشکيل مي‌شود گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور به منظور آمادگي همه جانبه در نخستين اقدام پس از كنترل و مراقبت مرزهاي هوايي و دريايي استان، ستاد آموزشي و اطلاع‌رساني ويروس كرونا در مازندران تشكيل مي‌شود. ‎

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه فوق العاده کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با تاکيد بر اين که هيچ گزارشي از وجود اين بيماري در استان نشده است و همه شرايط تحت کنترل است، افزود: دانشگاه هاي علوم پزشكي مازندران و بابل با تشكيل ستاد آموزشي و اطلاع رساني، توصيه و مراقبت هاي مربوطه را اطلاع رساني مي كنند.

استاندار مازندران با اظهار این که اگرچه پرواز خارجی در تنها فرودگاه بین المللی دشت ناز ساري وجود ندارد اما همه شرايط تحت کنترل است، تصريح کرد: مرزهاي دريايي در بنادر اميرآباد بهشهر، فريدونکنار و نوشهر نيز تحت كنترل و نظارت قرار دارد.

استاندار مازندران اضافه کرد : در پی اعلام وضعیت اضطراری ویروس کرونا از سوي سازمان بهداشت جهاني، وزير بهداشت طي نامه اي به دکتر جهانگيري، معاون اول رييس جمهوري از دولت خواست که همه پروازهاي رفت و برگشت به چين تا اطلاع ثانوي لغو شود و در جلسه روز جمعه گذشته اعضاي دولت كه با حضور وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه و شهرسازي، گردشگري و صنايع دستي، كشور و سخنگوي دولت برگزار شد، مصوب شد كه تا اطلاع ثانوي همه پروازهاي ورودي و خروجي به چين لغو شود.

حسین زادگان تصریح کرد: ستاد آموزشی و اطلاع رسانی ويروس کرونا بايد در فضاي مجازي به ويژه کانال هاي پر مخاطب با هماهنگي اداره کل ارشاد نيز فعاليت آموزشي را با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي گسترش بدهد.

مقام عالی استان همچنین از صدا و سیما، خبرگزاری ها و نشريات محلي نيز خواست آموزش مورد تاکيد دانشگاه را در رسانه ها به درستي منعکس کنند.

وی بر لزوم رصد مستمر ویروس کرونا در استان و تشکیل جلسات در شهرستان ها با محوریت فرمانداري و بخشداري ها تاکيد کرد و اظهار داشت: همه اين نكات فقط براي كنترل اوضاع بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهاني و دولت است.

:id: @mazums_ac_ir

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این جلسه با بیان اين که همه مرزهاي دريايي يعني همان بنادر و فرودگاه دشت ناز ساري با حضور تيم هاي بهداشتي و درماني تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد اين مرزها رصد مي شوند، گفت: تمامي مراکز درماني و بيمارستاني استان نيز آمادگي كامل دارند.

سید عباس موسوی با بیان این که همه بايد مراقبت هاي بهداشتي را همانند گذشته رعايت کنيم و اين اقدامات علاوه بر پيشگيري از همه نوع بيماري براي ويروس کرنا نيز است، توضيح داد: دست ندادن و روبوسي نكردن با ديگران مهم است.

وی با اشاره به اینکه شستن دست به روش اصولی نیز مورد تاکيد است، بيان داشت: با توجه به وجود امکانات، تجهيزات و سامانه بهداشتي و درماني در مازندران همه شرايط براي پيشگيري مهيا است و نگراني وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شکل گیری ستاد آموزشي و اطلاع رساني فقط براي پيشگيري است و از آن جايي که اين ويروس در دنيا در حال نفوذ است، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت اين تدابير در همه استان ها در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: تب بالای ۳۸درجه، سرفه های خشک مداوم، تنگي نفس و اسهال از علائم اوليه اين بيماري است و تنها راه مقابله با نفوذ بيماري کرونا پيشگيري است