دوشنبه 28 مرداد 1398-16:42 کد خبر:68051

مدیرکل تعاون مازندران خبر داد:

بررسی 17 هزار پرونده در حوزه معاونت روابط کار/ ۱۰۰۰ تعاونی غیرفعال است

مدیرکل تعاون کار گفت: تمرکز بر کیفیت تعاونی ها از مهمترین برنامه ها است و تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تعاونی ها در استان فعال هستند و هزار تعاونی غیرفعال است.


به گزارش خزرتیترخبر، کامران اصغری صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با تقدیر از تلاش های کارگران و اصحاب رسانه و رسالت سنگین آنان اظهار داشت: روابط کار پردغدغه ترین معاونت اداره کل تعاون به حساب می شود.

وی افزود: حدود ۱۷ هزار پرونده شکایت کارگران در سال گذشته در حوزه معاونت روابط کار بررسی شد وشرایط اقتصادی ایجاد می کند که این میزان شکایت ها نسبت به سال های قبل تر بیشتر شود.

وی با بیان اینکه دغدغه خبرنگاران بیش از مسئولان است به تلاش های انجام شده در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال سال قبل، ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبارات روستایی و عشایری بین فعالان اقتصادی و نواحی صنعتی تخصیص یافته که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری توزیع شده است.

اصغری گفت: در بخش مشاغل مشاغل خانگی ۳۲ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شد هرچند این اعتبارات پاسخگوی نیازها نیست.

مدیرکل تعاون مازندران افزود: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی در سامانه درنظر گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده است و بنا داریم اعتبارات حوزه تعاونی ها را در حوزه کشاورزی جدا کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه تعاون دارد گفت: طرح روستا تعاون برای بهره مندی از ظرفیت بخش تعاون در روستاها مدنظر قرار دارد.

وی شمار مراکز کاریابی ها را در استان ۴۶ واحد برشمرد و گفت: ناظر ۱۰۰ درصدی بر عملکرد کاریابی ها هستیم زیرا حوزه اشتغال برون سپاری شده است.

اصغری شمار تعاونی های ثبت شده در استان را حدود ۱۴ هزار تعاونی اعلام کرد و گفت: تمرکز بر کیفیت تعاونی ها از مهمترین برنامه ها است و تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تعاونی ها در استان فعال هستند و هزار تعاونی غیرفعال است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در ارتباط با بازرسی‌ها و بحث ایمنی کارگاه‌های ساختمانی گفت: برای 17 هزار و 200 نفر دوره آموزشی برای این قشر برگزار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بحث خود بازرسی به تعداد 596 کمیته بررسی برای 80 هزار مشاغل سخت و زیان‌آور داشتیم و بیش از 17 هزار بازنشستگی پیش از موعد در سال 97 داشیم.

اصغری  تعداد حوادث ناشی از کار در چهار ماهه سال جاری را 12 نفر اعلام کرده است و گفت: میزان آمار فوتی‌های ما با سال گذشته برابری می‌کند.

وی در ارتباط با آمارهای پزشکی قانونی گفت: ممکن است بین افراد فوت شده در اثر حوادث قانون کار حکم فرما نباشد.

براساس این گزارش، پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از کار در استان را 25 نفر طی سه ماهه اول ساری جاری اعلام کرد و در آمارهای پزشکی قانونی به رشد 32 درصدی حوادث کار در مازندران اشاره شده است.

اصغری سرانه ایجاد اشتغال در مازندران را 150 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی که در این ارتباط تسهیلات دریافت می‌کنند اعمال می‌شود.

وی در ارتباط با سرنوشت تسهیلات روستایی از محل سامانه کارا، افزود: در  مازندران 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است اما در حال پرداخت تسهیلات از این طریق متوقف شده است.