دوشنبه 24 تير 1398-8:49 کد خبر:67899

عضو شورای شهر ساری خبر داد:

برگزاری جلسه برای تعیین شهردار ساری/نیروهای جدید کمتر از ۵۰۰ نفر هستند

عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه بر اساس نامه وزارت کشور ادامه فعالیت فرزانه در شهرداری ساری مورد تأیید قرار نگرفته است، گفت: جلسه امروز برای تعیین تکلیف شهردار برگزار می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ظاهراً وزارت کشور با فعالیت عبدالحمید فرزانه به‌عنوان شهردار ساری موافقت نکرده و همین موضوع باعث شد که اعضای شورای شهر جلسه‌ای را برای تعیین تکلیف شهردار ساری برگزار کنند.

در همین ارتباط با علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری درباره علت برگزاری جلسه و نحوه فعالیت شهردار ساری پس از عدم تأیید توسط وزیر کشور گفت ‌وگویی انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه بر اساس نامه وزارت کشور ادامه فعالیت فرزانه در شهرداری ساری مورد تأیید قرار نگرفته است، افزود: جلسه امروز برای تعیین تکلیف شهردار برگزار می‌شود.

شمشیربند در ارتباط با پروسه قانونی انتخاب شهرداری که توسط وزارت کشور تأیید نشده است، ادامه داد: وزارت کشور ۱۰ روز پس از معرفی شهردار توسط شورای شهر باید درباره تأیید یا عدم تأیید فرد معرفی‌شده اقدام کند، در طی این ۱۰ روز به هر دلیلی اگر نظر اعضای شورای شهر مورد تأیید قرار نگرفت، شورا در اولین فرصت برای تعیین تکلیف شهردار باید جلسه برگزار کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری اضافه کرد: قانون به شورا اجازه می‌دهد که در اولین فرصت نسبت به معرفی شهردار جدید اقدام کند یا اینکه اصرار بر رأی داشته باشد.

شمشیربند یادآور شد: در صورت اصرار بر رأی اعضای شورا، این موضوع در شورای حل اختلاف وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مدت ۱۵ روز فرصت دارند که درباره اصرار بر رأی اعضای شورا در ارتباط با انتخاب شهردار نظر دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد اعضای شورا اصرار بر ادامه فعالیت فرزانه داشته باشند، گفت: احتمالاً اصرار بر رأی مطرح می‌شود، به این دلیل که همکاران ما رأی دادند و از رأی‌شان دفاع می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در پاسخ به این سؤال که آیا اصرار بر رأی به وضعیت شهر آسیب نمی‌زند، بیان کرد: این پروسه قانونی ۱۵ روز به طول می‌انجامد و ممکن است پروسه انتخاب شهردار هم این مقدار زمان ببرد.

شمشیربند خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که شهردار جدیدی هم انتخاب شود فرزانه در حال حاضر به‌عنوان سرپرست شهرداری باقی می‌ماند و نمی‌توانیم سرپرست جدید انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از رسانه‌ها نسبت به جذب ۵۰۰ نفر دیگر در شهرداری ساری در زمان حضور فرزانه انتقاد داشتند، آیا اصل موضوع را تأیید می‌کنید، تصریح کرد: ممکن است تعداد مطرح‌شده کمتر باشد اما مقرر شد که  در این ارتباط بررسی بیشتر انجام شده و تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: بنده قبول دارم که نباید در این ایام نسبت به جذب نیروی جدید اقدام کرد، البته نمی‌توان گفت که شخص فرزانه در این بخش دخیل بوده است.

شمشیربند با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مدیران برای توسعه اشتغال گفت: شهرداری کم‌کاری سایر مدیران در جذب نیروها را تا حدودی جبران کرده، البته باید پذیرفت که در شهرداری ساری نیروی مازاد داریم، ای کاش سایر ارگان‌ها و نهادها نسبت به جذب و پذیرش نیرو اقدام می‌کردند تا فعالیت جذب نیروی شهرداری اینگونه برجسته نشود.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که نیروهای جذب‌شده شهرداری در جایگاه واقعی خودشان قرار نگرفتند، این ضعف‌ها وجود داشته و اعضای شورای شهر هم در این مسئله ورود پیدا کردند.