يکشنبه 12 خرداد 1398-15:16 کد خبر:67565

در شورای اداری مطرح شد:

شهرداری کوهی خیل نیروی مازاد ندارد

شهردار کوهی خیل با بیان اینکه این شهرداری نیروی مازاد ندارد گفت: بیشتر بودجه شهرداری صرف هزینه های عمرانی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، علی اصغر قاسمی شنبه شب در جلسه شورای اداری گیلخواران با اشاره به اینکه حدود ۶۶ درصد اعتبار این شهرداری صرف هزینه های عمرانی شهر شده است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته شاهد ارتقاء شهرداری کوهی خیل از درجه ۲ به ۳ در سال گذشته بودیم که این امر امتیاز خدمات بیشتر را برای این شهر به همراه خواهد داشت.

وی یکی از چالش های پیش روی شهرداری های سراسر کشور را وجود نیروهای مازاد بیان کردوافزود: خوشبختانه این شهرداری جدید التاسیس هیچ نیروی مازادی ندارد و بیشتر هزینه ها و اعتبارات صرف هزینه های عمرانی شهر می شود.

وی بودجه سال گذشته شهرداری کوهی خیل را دومیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: از این مبلغ دومیلیارد و۱۰۰ میلیون تومان صرف هزینه های عمرانی شده است تا بتوانیم بخشی از عقب ماندگی های شهر کوهی خیل را جبران کنیم.

بخشدار گیلخواران از تجهیز و بازسازی ۶۸۰ هکتار از آب بندانهای بخش گیلخواران در شهرستان جویبار خبرداد.

محمد فقیه با اشاره به اینکه در سال گذشته با مشارکت کشاورزان مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و بازسازی ۶۸۰ هکتار از آب بندانهای این بخش هزینه شده است، گفت: در سالجاری باید از محل اعتبارات ملی کل آب بندان های شهرستان را بازسازی و تجهیز کنیم.

وی دو مطالبه اصلی مردم حوزه گیلخواران را بحث کمبود آب و نبود راه دسترسی مناسب بیان کردوافزود: یکی از موارد مغفول ماندن حوزه گردشگری این شهرستان نبود راههای مواصلاتی مناسب بوده است.

بخشدار گیلخواران از تخصیص ۴ میلیارد تومان برای تعریض محور ساری به بهنمیر خبردادوخاطر نشان ساخت: جاده مستقیم از جویبار به دریا که مسیری بیش از ۶ کیلومتر بوده، حدود۴ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

فقیه ادامه داد: محور جاده ساحلی نیز حدود ۲ کیلومتر آن آسفالت شده است و در سالجاری نیز شاهد اتفاقات خوب در روند اجرایی این پروژه در بخش گیلخواران خواهیم بود.