سه شنبه 17 ارديبهشت 1398-22:53 کد خبر:67298

خودنمایی خطر‌آفرین آثار سیل در محور سوادکوه /تصاویر

با گذشت بیش از یک ماه و نیم از وقوع سیل در مازندران، شاخ و برگ‌ها و سنگ‌های خطر‌آفرین آثار سیل سوادکوه در محور سوادکوه همچنان خودنمایی می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیل ویرانگر 27 اسفند‌ماه 1397 و فروردین‌ماه 1398 در شهرستان سوادکوه همراه با تخریب منازل مسکونی و تجاری و سر دهنه‌های کشاورزی و رانش و ریزش جاده‌های شهری و روستایی شد.

هر‌چند تلاش‌های ایام سیل توسط مدیران ادارات و نهاد‌های شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی قابل تقدیر بود ولی توجه به علل سیل و تخریب‌ها و ارائه و عملی‌شدن راهکار‌های کاهش سیل‌های احتمالی آینده هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

محور سوادکوه که در سیل اخیر با رانش‌ها و ریزش‌های مختلفی روبرو بود همواره به عنوان سمبل تخریب‌های سیل اخیر در پیش چشمان مسافران محور بین المللی سوادکوه قرار دارد و وجود تنه و شاخه و برگ‌های درختان و سنگ‌ها و گل و لای همچنان در اطراف این جاده بین المللی وجود دارد و به نظر می‌رسد جمع‌آوری آن در اولویت راهداری شهرستان که در سیل اخیر با موج گسترده رانش‌ها و ریزش‌ها و تخریب راه‌های روستایی و شهری مواجه شد و تلاش‌های آنان هم در برخی گزارش‌ها بیان شد، قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان سوادکوه هم در جلسه شورای اداری هفته گذشته، فرصت زمان دهی‌شده‌ای را به اداره راهداری شهرستان برای جمع‌آوری و مناسب‌سازی حریم محور سوادکوه داده بود که انتظار می‌رود شاهد مناسب‌سازی آن باشیم.

 

علاوه بر وضعیت ظاهری حریم محور سوادکوه، وجود سنگ‌های بزرگ که هر کدام برای ساقط‌کردن یا ایجاد آسیب جدی برای خودرو‌های سنگین هم کفایت می‌کند که خودرو‌های کوچک جای خود را دارد هم جلب نظر می‌کند که خطر‌آفرینی آن هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

پیشنهاد می‌شود تا  سنگ‌ها و شاخ‌ و برگ‌های اطراف محور سوادکوه در اولین فرصت ممکن با مدیریت فرمانداری و همکاری اجرایی اداره راهداری، منابع‌طبیعی و سایر ادارات و نهاد‌های شهرستان جمع‌آوری شود و خاطره سخت سیل اخیر سوادکوه بیش از پیش خودنمایی نکند و آثارش را به رخ نکشد.