سه شنبه 16 بهمن 1397-13:45 کد خبر:65644

شهرداری ساری در اطلاعیه ای اعلام کرد:

آیین افتتاح اولین تونل شهری مازندران

آیین افتتاح اولین تونل شهری مازندران در ساری مزین به نام شهید سید مصطفی علمدار روز جمعه نوزدهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، آیین افتتاح اولین تونل شهری مازندران، ساعت 9 صبح روز جمعه 19 بهمن 1397، همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان و اعضا شورای اسلامی شهر و مدیران شهری و استانی در محل اجرای پروژه ، برگزار می گردد.

میدان هلال احمر، بعنوان اولین میدان در ورودی شرقی ساری که بعد از پلی بر عرض رودخانه تجن واقع شده است، با معضلات عدیده ترافیکی برای شهروندان و گردشگران روبرو بوده است؛ مجموعه مدیریت شهری برای رفع مشکل ترافیکی در این منطقه و تحقق گزاره "روانسازی ترافیک"، طرح ساخت اولین تونل شهری که مزیّن به نام شهیدسیدمصطفی علمدار است را اجرایی نموده است.

این تونل با عرض 8 متر و قوس کلوئید با شعاع 75 متر مجموعاً به طول 317 متر و با ارتفاع مجاز 5 متر و شیب حداکثر 8درصد، احداث شده است که علاوه بر سهولت حجم حدود 20 درصد از ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا(ع) با ایجاد میدان، دور برگردان، ایستگاه تاکسی و دسترسی عابران، شاهد روانسازی و ساماندهی ترافیک در این محدوده خواهیم بود.

بدون تردید اجرای طرح های ترافیکی همچون احداث تونل شهری شهید سید مصطفی علمدار، علاوه بر تاثیر بر سهولت عبور مرور شهروندان و جلب رضایت گردشگران زمینه ساز تحقق گزاره "سلامت شهر، سلامت شهروند" خواهد بود.