دوشنبه 4 مهر 1401-11:45 کد خبر:110170

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد:

جاماندگان افزایش حقوق تامین اجتماعی مازندران برای رفع نقص به ادارات مراجعه کنند

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: افرادی که طبق قانون افزایش مستمری برای آنها اعمال نشده، برای رفع نقص به ادارات شهرستان‌ها مراجعه کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسن فلاح درباره عدم اعمال افزایش حقوق مستمری برای برخی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داد که این مشکل ممکن است ناشی از خطای سیستمی باشد که قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه جای هیچ نگرانی برای مستمری بگیران استان وجود ندارد، افزود: مستمری بگیرانی که افزایش حقوق و اصلاحیه جدید برایشان اعمال نشد به ادارات شهرستانی مراجعه کرده تا به سرعت مسئله برطرف شود.

براساس این گزارش، مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه حدود ۱۹۹ هزار مستمری بگیر در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند ، ادامه داد: از این تعداد حدود ۷۵ درصد حداقل بگیر بودند که پیش‌تر مشمول افزایش حقوق شده و این افزایش در دریافتی های آنان اعمال شد.

وی افزایش اخیر را فقط مربوط به حدود ۲۵ درصد از مستمری بگیران استان دانست که خوشبختانه بخش اعظم مستمری بگیران در حقوق پایان شهریور دریافت کردند و جاماندگان نیز می توانند با مراجعه حضوری این مسئله را رفع کنند.

پیشتر نیز در ۲۸ شهریور سازمان تأمین‌اجتماعی با رد شایعات مربوط به عدم اعمال افزایش مستمری بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد که "طبق وعده مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، مستمری شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار محاسبه شده و در حال پرداخت است".

براساس مصوبه جدید هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که در قالب اصلاح مستمری سایر سطوح به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد، اصلاح احکام حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در شهریور ماه گذشته آغاز شد و پرداختی‌ها نیز مطابق با احکام جدید خواهد بود. 

این اصلاح در سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار انجام گرفته که شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است، که این مربوط "سایر سطوح" به غیر از "حداقل بگیران" خواهد بود.

لازم به ذکر است براساس مصوبه پیشین برای افزایش حقوق بازنشستگان، در بخش بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷.۴ درصد افزایش مصوب شده بود که این اعتبار نیز محاسبه و در فیش حقوقی مستمری حداقل‌بگیران لحاظ و تا کنون توسط سازمان پرداخت شده است. 

به گزارش خزرتیترخبر، به عبارت دیگر بازنشستگان به غیر از حداقل‌بگیران، "سایر سطوح" قلمداد می‌شوند که برای این گروه ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حکم جدید تعیین شده است و پرداخت ما به‌ التفاوت این عدد با رقم قبلی از ماه گذشته (۲۰ شهریورماه) آغاز شد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir