يکشنبه 3 مهر 1401-15:25 کد خبر:110156

سازمان هواشناسی مازندران خبر داد:

کاهش ۱۳ درجه ای دمای هوای مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه جدید بارشی و روند کاهشی دما طی امروز و فردا پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان بین هفت تا ۱۳ درجه خنک‌تر شود.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این سامانه ناپایدار جوی تا فردا دوشنبه فعال خواهد بود و از روز سه ‌شنبه تا پایان هفته شرایط جوی استان پایدار و هوا نیز بتدریج چند درجه گرمتر خواهد شد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با فعالیت این سامانه ناپایدار جوی دمای هوا نیز در استان روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در روز دوشنبه محسوس‌تر است به گونه ای که دمای هوا در مناطق غربی با ۲ تا چهار درجه کاهش بین ۲۲ تا ۲۳، در مناطق مرکزی و شرقی نیز با سه تا ۹ درجه کاهش بین ۲۳ تا ۲۵ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز با چهار تا ۱۳ درجه کاهش بین ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در شیاده بندپی بابل اتفاق خواهد افتاد به گونه‌ای که دمای هوای این شهر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته با ۹ درجه کاهش در روز دوشنبه به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس آز آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای ساری، قائمشهر، جویبار، محمودآباد و میاندرود شاهد خواهیم بود.

دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته با هشت درجه کاهش در روز دوشنبه بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی در طی این مدت شاهد کاهش محسوس دما خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز مربوط به آلاشت است.

دمای هوای این منطقه از ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته با ۱۳ درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما در طی این مدت مربوط به سیاه بیشه است.

دمای هوای این منطقه از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز شنبه با ۱۰  درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان کاهش دما مربوط به کیاسر است؛ دمای هوا این منطقه با ۹ درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.  

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا را ابری درارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش محسوس دما و احتمال وقوع رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۲ تا ۲۷ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همرها با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

دمای هوا نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر میرسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته هشت درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir