دوشنبه 28 شهريور 1401-11:49 کد خبر:110029

انتقاد مدرس دانشگاه علم و فن آوری مازندران :

وضعیت معیشتی مردم وخیم است/ مداخله حوزه‌هایی که دانش اقتصادی ندارند باوری اشتباه در اقتصاد کشور

کوتاه نگری در حجم بازار سرمایه توسط سیستم گذاران اقتصادی باعث شد تا شاهد بی اعتمادی مردم در ساختار اقتصادی کشور باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر، مهدی بشارتده سلوطی درباره وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ابراز نگرانی کرد و گفت : امروز وضعیت معیشتی مردم در شرایط وخیمی است به طوری که طی یک سال اخیر با  تورم بالای ۴۰ درصد روبرو شدیم.

براساس این گزارش، وی افزود: کوچکتر شدن سفره مردم و کاهش سطح رفاه آحاد جامعه از پیامدهای این تورم است که برنامه ریزان باید در اولین‌گام به سمت  کاهش ۴۰ درصد تورم گام بردارند تا شاهد روند مناسب زندگی برای مردم باشیم.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: ۴ پایه فسادزا در اقتصاد وجود دارد که رویه غلط بانک‌ها در اجرای سیاست های بانکداری اسلامی یکی از این موارد است و بیش از ۳ هزار منابع مالی تحریم داخلی و مسدودسازی شده و حجمی که عرضه می شود با نرخ بهره بالاست.

وی افزود: حجم نقدینگی بالای کشور و تورم و فسادزا بودن اقتصاد کشور از دیگر مواردی است که باید به سمت اصلاح آن گام برداریم.

به گزارش خزرتیترخبر، بشارتده سلوطی، باور اشتباه در اقتصاد کشور را قیمت گذاری دستوری و مداخله حوزه هایی که دانش اقتصادی ندارند، دانست و خاطر نشان کرد: این موضوعات  باعث می شود تا تولید رقابتی  تضعیف و حجم سرمایه ‌گذاری در حوزه های رقابتی کاهش یابد./ایلنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir