يکشنبه 23 مرداد 1401-14:11 کد خبر:107663

جوابیه محیط زیست مازندران به خبر منتشر شده:

محیط زیست مازندران پاسخگوی تمام انتقادها می باشد/عملکرد این سازمان عملاً قابل اثبات می باشد

محیط زیست مازندران طی جوابیه ای پاسخ های خود را به خبر منتشر شده خزرتیترخبر ارسال نموده است.


به گزارش خزرتیترخبر، روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست مازندران طی اقدامی خوب و منطقی در پاسخ به خبر منتشر شده خزرتیترخبر تحت عنوان (وقتی رابطه جای ضابطه بیاید/ اعتراض ها به مدیر کل جدید محیط زیست به دفتر رهبری کشیده شد) و با کد (107647) جوابیه خود را به این پایگاه خبری ارسال نموده است که عیناً منتشر می شود.

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری – تحلیلی خزر تیتر خبر

با سلام

احتراماً، متعاقب به درج خبر در تاریخ شنبه  1401/5/22 با کد: 107647، تحت عنوان " وقتی رابطه جای ضابطه بیاید/ اعتراض ها به مدیر کل جدید محیط زیست به دفتر رهبری کشیده شد" این اداره کل در راستای تنویر افکار عمومی  ضمن تکذیب موارد اعلامی و  پاسخگویی به موضوعات مطرح شده، این انتظار را دارد که وفق ماده 23 قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه در اولین فرصت اقدام لازم معمول گردد.

*قابل اذعان است که پاسخ ها متناسب با هربند به شرح ذیل تبیین می شود:

-دکتر عطاله کاویان در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری در فواصل زمانی  (سال79 لغایت 85 ) به هیچ عنوان با آقای دکتر سلاجقه هم کلاس نبودند،  لذا خبر منتشرشده مبنی بر هم کلاس بودن ایشان با مشار الیه تکذیب می شود.

-با آغاز بکار دولت جدید و انتخاب دکتر سلاجقه به عنوان معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و ایجاد تغییر در سیستم مدیریت قبلی و تغییر مدیران امری بدیهی بوده و قطعاً انتخاب دکتر کاویان نیز دستاورد همان تغییرات و نگرش ریاست سازمان در راستای سیاست های اتخاذی بوده است که البته این مهم مبتلابه  تمامی دستگاههای اجرایی بوده و قاعدتا مدیران استانی از این اتفاق مستثنی نبوده اند. از اینرو انتساب موضوعاتی تحت عناوین لابی گری با مقامات استانی و برخی صاحبان رسانه، تعبیری اشتباه است. چرا که تغییر مدیریت در این اداره کل بعد از حدود  8 ماه و بررسی های عدیده انجام شده، صورت گرفته است. 

-تا کنون هیچ گونه اخباری درخصوص ورود اعتراضات به عملکرد سه ماهه دکتر عطااله کاویان نزد نهاد مقام معظم رهبری و یا ریاست جمهوری مطرح نشده و مستندی که نشان از ضعف عملکردی باشد و مورد تحقیق و تفحص از سوی مراجع مذکور قرار گرفته باشد نیز ارائه نشده است .

- موارد ذکر شده در ارتباط با ایراد اتهام یا اعمال تهدید  از سوی دکتر کاویان چه  در نشست های اداری و چه  در بازدید های میدانی با هدف جابجایی مدیران شهرستانی و ستادی، کذب محض و غیرواقعی بوده و بدیهی است با عنایت به رسالت سازمانی و وظایف محوله و در چارچوب مقررات قانونی و اختیارات حاصله و براساس اصل شایسته سالاری ، چنانچه نظر به تغییر باشد، این اتفاق رقم خواهد خورد  و این حق طبیعی و قانونی مدیر است ، بی آنکه نیازی به استفاده از ادبیات تهدید و اعمال فشار باشد .

- در ارتباط با قضیه پلنگ و شرح این ماجرا و جزییات کامل آن از طریق روابط عمومی اداره کل در اختیار اصحاب رسانه به منظور تنویر افکار عمومی قرار داده شده که مستندات آن  نیز موجود و قابل ارائه است. لازم به ذکر است،  با توجه به اینکه  اتفاق موصوف در کمتر یک هفته از انتصاب دکتر کاویان رخداده و هرگونه کمبود امکانات و تجهیزات به دوره های قبل مدیریتی برمی گردد، ولیکن تلاش شد جهت پیشگیری از تکرار چنین وقایعی با اخذ اعتبار مناسب نسبت به خرید ادوات و تجهیزات کامل دامپزشکی و کلینیکال تخصصی حیات وحش اقدام و دو شهر استان به عنوان مراکز معین (ساری و چالوس) انتخاب و فضای فیزیکی آن در حال تکمیل که تا پایان شهریور راه اندازی می شود.

- اقدام قضایی صورت گرفته علیه یکی از فعالین محیط زیست که البته جزء ذینفعان منطقه میانکاله متناسب با نوع و فعالیت معموله نیز می باشند، از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر صورت گرفت که متعاقب طرح موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب بهشهر و با مذاکرات صورت گرفته، نهایتاً با دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، تقاضای ترک تعقیب از سوی اداره تابعه  به دادسرا ارسال و  پرونده از دور رسیدگی قضایی خارج شد.

-قطعاً انتخاب افراد دارای دانش و تخصص در هرزمینه شغلی جز اتفاقاتی است که بصورت معمول در تمامی ادارات انجام می پذیرد. انتخاب مسئول جدید اداره آب ، خاک و پسماند نیز بواسطه همین ایده و داشتن سوابق اجرایی چندین ساله در امر نظارت و مدیریت پسماند استان بوده است. لازم به ذکراست در سوابق ایشان، مسئولیت دبیر و مدیر پسماند محیط زیست در دوران 6 مدیرکل قبلی محیط زیست و عضویت در بیش از 15 کمیته  و کارگروه تخصصی استانی و ملی ، تاسیس کمیته تخصصی پسماند استان، عضو موثر در تدوین قانون خاک  کشور و بازنگری قانون مدیریت پسماند وارائه  پیشنهاد اولیه  در خصوص  تشکیل اداره تخصصی آب و خاک و  پسماند  در ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور و تهیه  اطلس جامع خاک استان و صندوق استانی محیط زیست وجود داشته  و از سوی ایشان، صدها صفحه گزارشات  تخصصی با موضوع پسماند  در حوزه های پنج گانه به همراه  بررسی مشکلات ، آسیب ها و در ادامه  پیشنهادات کارشناسی، تنظیم شده و از چهره های شناخته شده  اجرایی در این حوزه  در سطح استان و کشور می باشد، لذا استفاده از عبارات ناکارآمدی یا عزل وی توسط مدیریت قبلی به بهانه ناکارآمدی صحیح نبوده چرا که عملکرد ایشان در دوران مسئولیت چند ساله قبلی بنابر اظهارات خود ، بارها از سوی دستگاهای نظارتی استانی و کشوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل ، قرارگرفته و تاکنون، گزارشی از ضعف عملکرد ایشان محرز یا اعلام نشده است که به طور نمونه می توان  به  بررسی های کلی عملکرد مدیران استانی در حوزه پسماند از سوی سازمان محترم  بازرسی کل کشور در اواخر سال 1397  اشاره نمود. بی تردید انتخاب هر مدیر داخلی مبتنی بر پارامترهای عدیده ای می باشد که در مجموع مدنظر قرار می گیرد کما اینکه مسئول جدید پسماند هم شهری مدیرکل نیز نمی باشند. لذا درج عبارت وجود اعتراضات استانی و کشوری سندیت نداشته و خلاف واقع می باشد.

- در مبحث انتخاب اشخاص حقیقی یا حقوقی که در فرآیند مناقصات شرکت می نمایند، در کلیت امر شایان توجه است که به موجب سامانه ستاد، حضور اشخاص بدون ثبت نام و ارائه درجه و رتبه شغلی و مجوزات مربوطه ممکن نیست و همه اشخاص متقاضی با ارائه مستندات مربوطه می توانند در استعلامات و مناقصات و مزایده شرکت نمایند، بی آنکه امکان دخل و تصرف برای دستگاه اجرایی وجود داشته باشد ، مع الوصف،  کلیه موارد جهت پیشگیری از هرگونه سوء استفاده در سامانه ستاد بارگذاری و شرکت مزبور نیز با ارائه پایین ترین قیمت در میان اشخاص شرکت کننده از سوی کمیته برگزاری مناقصات اداره کل به عنوان برنده انتخاب شد.

در پایان؛ با تکذیب هرگونه اعتراض فردی یا جمعی به عملکرد سه ماهه دکتر عطااله کاویان به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، مقتضی است وفق قانون مطبوعات، در خصوص درج اخبارصحیح، ترتیبی اتخاذ تا نسبت به بارگذاری جوابیه تنظیمی اقدام لازم معمول گردد./ روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست مازندران

خزرتیترخبر: در پاسخ به جوابیه روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست مازندران،،این پایگاه خبری طی چند روز آینده پاسخ به جوابیه  محیط زیست مازندران را همراه با مدارک و مستندات منتشر خواهد نمود و قضاوت را بر عهده خوانندگان خواهیم گذاشت.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir