سه شنبه 18 مرداد 1401-1:23 کد خبر:107588

جشنواره شهید رجایی یا معامله سیاسی؟!!

بده بستان های سیاسی جشنواره شهید رجایی وعملکردها/همه مدیران باید جایزه بگیرند؟!!

بنا به ملاحظاتی سیاسی در جشنواره شهید رجایی، همه مدیران حائز رتبه می شوند.


به گزارش خزرتیترخبر، هرساله جشنواره ای بنام شهید رجایی جهت ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرائی و نهادها و سازمان برگزار می گردد که اما و اگرهایی به دنبال دارد.

در این جشنواره که دارای بخش های مختلف ارزیابی مدیران استانی می باشد هر ساله به تمام مدیران استان به نوعی جوایز و لوح تقدیرهایی اهداء می گردد و معمولاً هیچ مدیری از حداقل یکی از رتبه های این جشنواره بی نصیب نمی ماند.

اما آنچه که جای نقد دارد این می باشد که در هیچ جشنواره ای همه شرکت کنندگان برنده نمی شوند و بین افراد برتر و ضعیف تفاوت هایی قائل می شود اما در جشنواره شهید رجایی مازندران طی سالیان اخیر دبیرخانه این جشنواره همه مدیران را حائز رتبه حداقلی در یکی از بخش ها معرفی می کنند که به این نوع برگزاری جشنواره ،بده بستان سیاسی گفته می شود نه جشنواره ای برای انگیزه و ارزیابی مدیران ، زیرا دبیرخانه این جشنواره برای آنکه رضایت مدیران را به همراه خود داشته باشد و هم برای اینکه در سطح کشوری عملکرد دبیرخانه جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کنند، در نتیجه به تمام مدیران دستگاه ها رتبه ها و لوح های تقدیری اعطا می نمایند.

از نکات جالب توجه در مورد این جشنواره این می باشد که برخی از مدیران با سند سازی اداری عملکرد خود و سازمان متبوع خود را طوری نشان می دهند که انگار واقعاً درعمل هم عملکرد خوبی داشته اند در صورتی که در واقع اینگونه نمی باشد.

اگر در عملکرد هر دستگاه ریز و با دقت ارزیابی واقعی انجام شود، چه بسا بسیاری از ادارات و مدیران کمترین امتیاز و رتبه را هم کسب نخواهند کرد و مشخص می شود که تمام مستند سازی ها دارای اشکال می باشد.

به استاندار و دبیرخانه جشنواره پیشنهاد می شود یا از برگزاری این جشنواره منصرف شوند و یا برای یکبار هم که شده دست از بده بستان های سیاسی برداشته و به طور واقعی مدیران موفق و دارای عملکرد بسیار خوب و واقعی را معرفی نمایند تا هم ارزش و جایگاه این جشنواره به حرمت نام شهید بزرگوار شهید رجایی حفظ شود و هم انگیزه مدیران موفق بیشتر گردد و هم اینکه مدیران ضعیف هم متوجه شوند که باید فکری به حال خود بنمایند ./(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir