چهارشنبه 12 مرداد 1401-9:25 کد خبر:107486

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:

رعایت ۳ ضلع مثلث بهداشتی برای مهار جهش جدید اومیکرون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای مهار جهش جدید کرونا و عبور از موج هفتم همه باید سه ضلع مثلث بهداشتی را رعایت کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، ادامه پیشروی و دردسرهای کرونایی موجب افزایش شمار مبتلایان و بستری ‌شدگان کرونایی در مازندران شده است.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: برای مهار جهش جدید کرونا و عبور از موج هفتم همه باید سه ضلع مثلث بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از بیماری سویه جدید اُمیکرون کنترل شده است و امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در استان، افزود: واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انجام تست‌های غربالگری و بیماریابی به موقع سه پایه اساسی است که ما را از پیک هفتم بیماری کرونا دور نگه می‌دارد.

غلامی گفت: در این مرحله بیماران دیابتی، دیالیزی و بیماران خاص که شیمی درمانی می‌شوند در معرض خطر قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۱۲۳ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان، براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۱۰۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم‌اکنون ۳۷۶ بیمار به علت کرونا در این مراکز بستری که از این تعداد ۸۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در  حال حاضر ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم ترخیص شدند.

همچنین ۱۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ستری هستند.

براین اساس در شبانه‌روز گذشته با شناسایی تعداد ۱۴۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به  ۴۵۶ نفر رسید که از این تعداد ۹۴ نفر بدحال هستند.

طی شبانه‌روز گذشته ۳ مورد  فوتی بر اثر کرونا در استان مازندران گزارش شده است.

براساس این گزارش، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۵ ویروس کرونا بوده که تکمیل واکسیناسیون، ماسک زدن، استقرار تهویه مناسب در اماکن سربسته، رعایت و مراقبت بهداشتی به‌ویژه در تجمعات الزامی است./دانشگاه علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir